PC Games 06/09 – streszczenie

Za kilka dni w niemieckich kioskach ukaże się najnowszy numer magazynu PC Games. Fakt ten jest o tyle istotny dla fanów Risena, że zawierać będzie nowe informacje dotyczące wyglądu jak i poszczególnych elementów gry.
Zacznijmy od okładki. Postać na pierwszym planie, według niepotwierdzonych informacji ma być właśnie głównym bohaterem, którym będziemy sterować. Prawda, że ładny? Może za bardzo delikatny jak na rozbitka ale jak pisałem – ta informacja jeszcze się nie potwierdziła.
Przejdźmy do zawartości artykułu. Pierwszą rzeczą są podpowiedzi przy opcjach dialogowych jakie będziemy mieli dostępne podczas rozmowy. Wyglądać to będzie mniej więcej tak. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy nasz bohater spotyka ważniejszą postać z kasty Buntowników, która zaoferuje nam możliwość dołączenia do tej frakcji. Podczas rozmowy będziemy mieli do wyboru np.:

1. Dobrze, jestem gotowy. (Zostaniesz członkiem Buntowników).
2. Zostaw mnie w spokoju! (Rozmowa zostanie przerwana, zacznie się walka).
3. Nie jestem jeszcze pewien… (Rozpocznie się inna rozmowa).

Tak to będzie mniej więcej wyglądać. Takie podpowiedzi, co do skutków wyboru odpowiedniej opcji dialogowej na szczęście mają się pojawiać tylko w tych najważniejszych rozmowach. Miejmy taką nadzieję.

Następną rzeczą opisaną w artykule jest rozwój naszej postaci pod względem umiejętności. Nie znajdziemy żadnego okienka, gdzie będziemy mogli sobie ot tak wybrać poszczególną umiejętność do wyuczenia. Tak jak to drzewiej bywało zmuszeni będziemy chodzić w poszukiwaniu nauczycieli i sprawdzać czy możemy się od nich czegoś nowego nauczyć. Tak więc twórcy w tym wypadku postawili na naszą inicjatywę.
Sprawa magii w grze – fakt tak pomijany często w różnych zapowiedziach, teraz został lekko opisany. Na pewno będzie się różnić od tej znanej nam z Gothica. Nie będziemy mogli się uczyć, bądź zdobywać zwoje z czarami i mieć ich dla przykładu po 100 z każdego rodzaju. W Risenkażdy czar będzie posiadał opcje rozwoju na wyższy poziom. Dla przykładu: lodowa fala na pierwszym poziomie zada mniej obrażeń, niż gdybyśmy posiadali ten czar ulepszony do – załóżmy – czwartego poziomu. Dodatkowo producenci przewidzieli możliwość tworzenia naszych własnych czarów na bazie odpowiednich składników – ot, przypomina nam się zabawa w alchemika. Czary stworzone przez nas prawdopodobnie będą odnosiły lepsze skutki, niż te, które kupimy bądź dostaniemy od npc’ów.
W magazynie pojawiła się również mapka miasta portowego, na której zaznaczono najważniejsze lokacje oraz opisy niektórych zadań . Podobno wygląda to bardzo harmonijnie i zapowiada się, że w tym mieście będziemy czuli to ‚coś’, czego nikt nie potrafi opisać, a o czego istnieniu wszyscy wiemy.
Bardzo ładnie opisany został system walki. Wiemy, że będzie on głównie kładł nacisk na wyczucie czasu oraz wykorzystywał tzw. ‚combosy’ klawiszowe (WSAD). Tak więc zapowiada się zręcznościowy tryb walki. Wygląda on mniej więcej tak: lewym przyciskiem myszki atakujesz, prawym blokujesz. Lecz jeśli gracz chce by jego atak był jeszcze bardziej efektywny musi jeszcze raz kliknąć w odpowiednim momencie lewym przyciskiem (wg, mnie to wygląda jak system walki z Wiedźmina – dop. Corvus). Im dłużej przytrzymany zostanie przycisk tym silniejszy będzie cios. Do tego dochodzi używanie klawiszy (WSAD), trzeba ich używać do określenia kierunku ataku. Im więcej będzie gracz stosował kombinacji klawiatura-mysz, tym mocniejszy będzie cały atak. Jeśli gracz nie będzie przerywał ataku, może liczyć na zadanie dużych obrażeń. System walki sumuje nasze kombinacje. Prawdopodobnie będzie to z lekka przypominać walkę znaną nam z Wiedźmina (i się wyjaśniło – dop. Corvus).

Niestety, korzystamy z uprzejmości użytkowników portalu World of Risen w tłumaczeniu artykułu, dlatego to streszczenie będzie aktualizowane i prawdopodobnie uzupełniane o ciekawe screeny.

Dodaj komentarz