Ogólne

risen3_logo

  • Data światowej premiery: sierpień 2014
  • Data wydania w Polsce: nieznana, ale prawdopodobnie w okolicach światowej
  • Status ukończenia: nieznany
  • Gatunek: action-cRPG
  • Platformy: PC, XBOX 360, PS3
  • Cena: nieznana
  • Tryb gry: single player
  • Wersja językowa: nieznana
  • Oficjalna strona: risen3.deepsilver.com
  • Kwalifikacja PEGI: jeszcze nieoceniona
  • Minimalne wymagania sprzętowe: nieznane
  • Zalecane wymagania sprzętowe: nieznane
  • Producent: Piranha Bytes
  • Wydawca: Deep Silver
  • Dystrybutor PL: nieznany, ale prawdopodobnie Cenega

Fakty

Uwaga na spoilery w zapowiedzi! 🙂

Techniczne

  • Silnik – ten sam używany od Gothic 3, Genome, ponownie ulepszony
  • Jednym z ulepszeń jest wsparcie dla fizycznego renderowania, ulepszono także fizykę materiałów (tzn. tego, co jest nakładane na modele)
  • Modding – brak oficjalnego wsparcia
  • DLC: będą, prawdpodobnie trzy

Rozgrywka

  • Na początku gry prolog, w którym będzie można sprawdzić zaawansowane umiejętności. Po jego ukończeniu, startujemy z pierwszego poziomu.
  • Pływanie
  • Wspinanie się w niektórych miejscach
  • Pieczenie mięsa i inne czynności w klimatycznym okienku, jak od Gothic 3
  • Jedzenie będzie jak w R2 zamieniane w „zapasy”
  • NPC dający zadania (tzw. „questowi”) będą  nieśmiertelni
  • NPC będą mądrzej się poruszać
  • Zdolność „astralny wzrok” – pamiętacie okular inkwizytora? Będzie on teraz używany do wykrywania wrogów, skrzyń itd. – prawie jak podczerwień, bo i same cele będą oznaczone czerwoną poświatą
  • W niżej wspomnianym świecie umarłych będziemy mogli zwrócić zmarłym ich przedmioty, które zdobędziemy w świecie żywych – dostaniemy za to premie typu miejsce, w którym jest jakiś artefakt
  • Podobny do Risen 2 system chwały

Walka

  • Blokowanie ataków potworów
  • Już od początku gry dostępne uniki w postaci obrotów i krótkodystansowych teleportów
  • Wielkie zbroje, wielkie miecze jak i ściany ognia oraz błyskawice – jednym słowem, prawie jak Gothic
  •  Magia voodoo prawdopodobnie dostępna równolegle z tradycyjną
  • Plądrowanie nieprzytomnych wrogów (pokonanych)
  • Towarzysze pomagający w walce
  • System walki z czterema sposobami walki i podstawowymi kombinacjami
  • Walka będzie bardziej „oldskulowa” – jak w Gothic 1 i 2
  • Oprócz muszkietów – łuki!

Świat gry

  • Klimat głównie środkowoeuropejski ale także czasami śródziemnomorski z tropikalnymi regionami
  • Jak zawsze – tworzony ręcznie
  • Świat otwarty, jednak niedosłownie – ekrany ładowania między jego regionami, jak w Risen 2; swobodna wędrówka bez oglądana „loadscreenów” niemożliwa
  • Gra o największym rozmiarze świata z wszystkich gier Piranha Bytes
  • Obiektem naszej eksploracji nie będzie jednolity „kontynent”, a raczej wyspy
  • Zróżnicowane gildie – prawdopodobnie trzy, do których można dołączyć
  • Jedna z nich zwie się prawdopodobnie „Guardians” i przypomina paladynów z serii Gothic
  • Nowy wróg – cienie, czyli nieumarli powstający z jaskiń czaszki
  • Równoległe światy żywych i umarłych (znamy to odrobinkę z R2)

Fabuła

  • Na początku gry, dusza głównego bohatera zostanie pożarta przez pana cieni
  • Po tym zdarzeniu otrzyma on „poziom duszy”, który będzie mógł rozwijać w stronę człowieczeństwa bądź demoniczności
  • Nowy bohater, ale stary bezimienny wciąż będzie odgrywał znaczącą rolę
  • Poziom człowieczeństwa będzie można zwiększać zbierając „pył duszy” w świecie umarłych
  • Spotkamy Inkwizytora Mendozę z R1… W którym świecie, nie trzeba chyba mówić 😉

Na razie wiemy tyle… Jednak zaglądaj tutaj regularnie, stale aktualizujemy Risen Info!

Dodaj komentarz