Jako że od premiery gry minęło już sporo czasu i zapewne każdy już grę ukończył co najmniej raz, czas aby w morze wypłynęły pierwsze modyfikacje, a jest ich trochę. Wszystkie są dostępne po ściągnięciu aplikacji Risen 2 modstarter. A oto lista modyfikacji, którą tam znajdziecie:
- Unofficial Patch v0.5 (Baltram) – jest to mod usuwający wciąż istniejące w grze błędy. Zmiany dotyczą głównie przedmiotów, NPC, zadań i dialogów.
- Dynamic Torch Light Mod v2 (Malkav) – mod ten umożliwia rzucanie cieni przez światło pochodni. Zmienia jego kolor i zwiększa zasięg. Może powodować spadek jakości o ok 10-20%
- LoD Distance Mod (Malkav) – umożliwia zwiększenie dystansu pojawiania się przedmiotów takich jak beczki, skrzynie itp. Według opisu spadek FPS jest nie większy niż 5%.
- AntiWarp Ultra/High/Medium/Low (Baltram) – mod ten zwiększa zasięg widoczności elementów, zwiększając jakość graficzną jak i eliminując efekt „rośnięcia” roślin. Dla każdego z ustawień jest dostępny osobny mod.
- Crosshair Mod v1.1 (Malkav) – zmienia rozmiar, kolor i kształt celownika przy strzelaniu ze strzelb i muszkietów.
- Jack Sparrow (katapult lutz) – mod ten zmienia wygląd bohatera na przypominający znanego pirata z Piratów z Karaibów
- Gothic Hero (katapult lutz) – z kolei ten mod zmienia wygląd bohatera na ten znany nam z serii Gothic
- Minigames Retextured v1.0 (with borders) (Jfaron) – mod zmieniający tekstury podczas mini-gierek. Zmianie ulegają kolory a także kolejność odliczania.
- Minigames Retextured 1.0 (no borders) (JFaron) – mod wprowadzający zmiany takie same jak poprzedni, z wyjątkiem braku obramowania przy cyfrach I literach.
- No Parallax Occlusion Mapping Mod (Malkav) – mod ten wyłacza mapowanie paralaksy (technika wizualizacji wybojów na powierzchni obiektów 3D). Wyłączenie powoduje poprawę FPS o ok 5-25%
- Lookup Specular (Malkav) – ostatni mod na liście. Zastępuje tekstury odbić w wodzie, które mają na celu poprawienie wydajności gry.
Jak widzicie jest tego trochę, więc modstartery w dłoń i do dzieła 🙂