Jest to tłumaczenie tematu z forum World of Risen, w którym znajdują się zgromadzone w jednym miejscu fakty nt. Risen 2. Fakty te są prosto od Piranii, z wątku Bug Me, w którym odpowiadają na pytania użytkowników.
Ogólne
- Ogłoszenie prac nad następną częścią Risen miało miejsce na targach GamesCom dnia 18.08.2010
- Deep Silver nie zabrało stanowiska w sprawie Modkitu do Risen2, prawdopodobnie znów go nie będzie
- W planie gry nastąpi wiele znaczących zmian, niekiedy wpływających na wszystkie aspekty
- Ujrzymy nowy film z logo Piranha Bytes
- Zatrudniono nowych animatorów oraz zakupiono dodatkowe specjalistyczne programy.
- Gra jest już na takim etapie, który umożliwia rozgrywkę
- Rozwój trwa do chwili obecnej 2 lata
- Ukończono już 80% planowanych prac
- R2 wydany będzie na PC, X360 i PS3
- Gra rozwijana jest jednocześnie na PC i konsole
- Wszystkie podstawy już są w zasadzie ukończone, ale gra jest ciągle wzbogacana o szczegóły i szlifowana
Grafika i animacja
- Poprawiono oraz ulepszono mechanizm przetwarzania grafiki,
- Modele kobiet wg zapewnień Quy’a mają wyglądać bardzo realistycznie.
- W tworzeniu animacji Piranha Bytes posłuży się techniką Motion Capture
- Poprawiona zostanie fizyka przedmiotów i postaci
- Ulepszona fizyka upadku ciała po śmierci np. wilka, który w Risen dosyć nierealistycznie upadał na ziemię
- Wszystkie animacje postaci, potworów będą zupełnie nowe i dopracowane
- Woda będzie miała jeszcze lepszą jakość
- Udoskonalona zostanie mgła
- Ulepszone zostaną animacje gestów i emocji podczas rozmowy
- Przywrócono efekt promieni słonecznych
- Skoki będą szybsze
- Twarze postaci będą bardziej zróżnicowane
- W opcjach pojawi się możliwość włączania i wyłączania synchronizacji pionowej
- Co najmniej jedna nazwa w grze będzie miała apostrof
- Opcje graficzne umożliwią grę na ultra wysokich parametrach
- Animacja picia stoi pod znakiem zapytania
- Poprawiony bump-mapping, tekstury
- Płynne animacje
- Animacje twarzy
- Podróże między wyspami tak jak przejścia między lokacjami w Gothic 1-2
- Modele postaci są zbudowane w sposób modułowy, czyli raczej nie spotkamy dwóch identycznych postaci
- Bardziej szczegółowe i w większej rozdzielczości modele
- Risen 2 wygląda naprawdę rewelacyjnie
- Wszystko działa na DirectX 9, a sprzęt zalecany do R1 pozwoli na komfortową grę
Fabuła i zadania
- Większość fabuły jest już napisana
- Nie zabraknie zadań w stylu poszukiwania mordercy w klasztorze
- Będzie więcej zadań pobocznych
- Otrzymamy bardziej rozbudowaną i skoncentrowaną fabułę
- Nasze decyzje będą miały wpływ na dalszy rozwój historii, będą miały swoje konsekwencje
- Istnieje kilka metod otrzymania zadań pobocznych
- Tytani zniszczyli świat, ludzkość stoi na skraju zagłady; z głębi wód wynurzają się morskie potwory, które utrudniają komunikację
- Główny Bohater, członek Inkwizycji, musi wyjaśnić sytuację i dowiedzieć się jak powstrzymać panoszący się chaos
- Piracka, mroczna oprawa świata gry
- Akcja rozpoczyna się kilka lat (wg GOL-a 10) po tym, co zdarzyło się w R1
- Alkohol i kobiety odgrywają ważną rolę
Postacie
- Będzie więcej przyjaciół
- Może pojawi się więcej opcji dla tych NPC (chodzi o większą interakcję z przyjaciółmi, jak w Dragon Age – przyp. tłum.)
- Patty, Carlos
- Greg Stalobrody
Gameplay
- Piranie chcą nas zaskoczyć czymś nowym pod względem wytwarzania przedmiotów (craftingu)
- Będą mini-gry, które pozwalają zarabiać
- Nauka wciąż będzie odbywała się poprzez nauczycieli, którzy zabiorą nam punkty nauki, a nawet złoto
- Trwają prace nad ulepszeniem sztucznej inteligencji w walce
- System walki będzie nieco inny niż w jedynce, ale nie będzie uproszczony
- Po „mowie ciała” przeciwnika możemy stwierdzić jak mocny jest w walce
- Pojawią się ulepszenia w rutynach („życiu NPCów”)
- Obsada z dubbingu w miarę możliwości jak najbardziej podobna do tego z Risen 1
- Magia voodoo (oczywiście nie wiadomo, czy będzie się tak nazywać w grze, inna niż w R1, nowe czary
- Deweloperzy mówią, że R2 wystarcza na 60-80 godzin gry
- W R2, znów nie zostaniemy zasypani ekranami ładowania
- „Brudne sztuczki” podczas walki
- Broń palna będzie prymitywna, nie będziemy jej ładować w mgnieniu oka
- Wśród brudnych sztuczek pojawią się rzucenie piasku, a nawet soli w oczy
- Pięć atrybutów, około 75 umiejętności aktywnych i pasywnych; każda umiejętność jest przypisana do jednego atrybutu: Walka bezpośrednia: ostrza, miecze i sztylety; Walka dystansowa: strzelanie, pistolety, strzelby; Triki: przekonywanie, brudne sztuczki, podkładanie bomb, oczyszczanie się z zarzutów; Wytrzymałość: zastraszanie, odporność na ostrza i pociski, odwaga; Magia: nie oparta całkowicie na voodoo
- Prostytutki są specjalistkami od sztuczek
- Papugi mogą zaatakować przeciwnika i odwrócić jego uwagę
- Możemy trzymać w jednej ręce pistolet, a w drugiej sztylet
- Topory, dwuręczniaki, wszystkie tego typu bronie nie pojawią się w grze, znajdziemy tylko „pirackie zabawki
- Aby zmienić broń trzeba otworzyć ekran ekwipunku (czyli raczej bez szybkiego przełączania w walce)
- Podczas ataku pchnięciem możemy nawet zmieniać kierunek, aby dynamicznie reagować na sytuację.
- Nie można zabić zleceniodawców. Wynika to z faktu, że gracz może w tej chwili wykonywać dla niego zadanie i cały łańcuch zadań zostanie przerwany.
- Tradycyjnie, pojawi się otwieranie zamków
- Bohater będzie się uczył magii
- Dostępne będzie co najmniej jedno z tych zaklęć – telekineza, zmiana w łodzika lub lewitacja
Interfejs
- Interfejs zostanie przebudowany
- Ekwipunek ponownie będzie bezdenny
- Prawdopodobnie zarządzanie ekwipunkiem będzie odbywać się za pomocą klawiatury, ale najprawdopodobniej będą też inne możliwości
- Podczas ruchu mysz działa jak strzałki na klawiaturze, gdy stoimy możemy obracać swobodną kamerę
- Filtrowanie ekwipunku, porównywanie przedmiotów
- Opcjonalnie znaczniki zadań i minimapa
- Będzie można wybrać kierunek ataku (np. miejsce uderzenia broni)
- Przy strzelaniu z muszkietu, będzie uruchamiany specjalny widok z kamery
Świat gry
- Wydaje się, że oprócz gildii, czeka na nas coś nowego
- Świat będzie większy niż w R1
- Akcja wciąż będzie się toczyła w uniwersum fantasy
- Nie będzie dzieci
- Pojawienie się domu publicznego jest możliwe
- Kilka wysp, podróże między nimi na statkach
- Różne strefy klimatyczne
- Dostępny system szybkiego przemieszczania się
- Większy realizm świata
- Co najmniej 3 wyspy i może fragment kontynentu
- Każdy domek, każdy budynek ma być wyjątkowy
- Jeśli jakiś NPC wykonuje jakiś przedmiot to my możemy zrobić to samo
Flora i fauna
- Potwory będą zarówno ze świata rzeczywistego jak i wymyślone przez PB
- Niektóre stwory będą niezwykłe i przerażające
- Pojawią się nowe, małe stworzenia
- Znów spotkamy Gnomy
- Oprócz potworów fantasy również małpy, dziki, guźce
- Ławice ryb
- Nowe rodzaje potworów: pająki, bazyliszkopodobne, potwory nadbrzeżne, zdecydowana większość potworów jest nowa
- Niedźwiedzie
- Pełzacze w nowej formie
Pozostałe
- Pancerze będą miały rangi (lekki, średni, ciężki), ranga jest bezpośrednio związana ze zbroją
- Nie zabraknie nowych typów broni białej i dystansowej
- Wszystkie zwierzęta „robiące za tło” mogą zostać zabite
- Będzie więcej unikalnych broni (jak np. Uriziel)
- Będą cywilne ubrania (może wrócą sukienki?)
- Wzmianki o wydarzeniach z R1, więcej ksiąg, dokumentów traktujących o świecie
- Broń palna – karabiny, pistolety. Były one dostępne w świecie gry już od dawna, ale na Farangę po prostu nie dotarły takie innowacje
- Łuki i kusze znikną, ale poznamy wynalazcę broni palnej
- Zbroja nie będzie całością – zostanie podzielona na buty, czapki, górne części stroju, spodnie etc.
- Będziemy mogli nosić broń przy pasie
- Więcej słabych zbroi
- Specjalna amunicja
- Pojawią się legendarne przedmioty, artefakty
- Tarczy nie będzie
- Różne style chodzenia – inny dla każdej frakcji
- Wczytywania tylko między wyspami/fragmentem kontynentu, dzięki mniejszym obszarom lepsze działanie. Jednak i tak te wczytywania nie będą zauważalne (może przerywnik wideo w trakcie).
- Przeładowanie broni palnej będzie nieco szybsze niż w realnym życiu
- Risen 2 to najdroższa gra Piranha Bytes. Żaden poprzedni tytuł nie miał tak wielkiego budżetu.
- Broń palna nie będzie na porządku dziennym i posiadanie jej to nie lada prestiż – tak więc nie ujrzymy 90% NPC z strzelbami
- Mają pojawić się różne animacje, także chodu, kobiety i mężczyźni chodzą inaczej
- Wycinania drzew i budowania statków nie będzie – „to nie Minecraft”
- Można pić w tawernie
- Atakować możemy każdego NPCa, ale nie każdy zostanie zabity (np. zleceniodawcy, o czym piszemy wyżej) – jednak Risen 2 to nie ograniczona Arcania
- Możliwe, że pojawi się zbroja, ale bohater najczęściej będzie nosił skórzany pancerz
- Eliksiry będą bardziej bazowały na alkoholu
- Bohater będzie mógł nosić kolczyki (jako dekorację albo amulet)
Bohater
- Bohater nie będzie na starcie przypakowany (jak w Gothic 3)
- Heros ten sam, tylko trochę zarósł
- Bezimienny pamięta wydarzenia z R1
- Nosi opaskę na oku, pod która skrywa okular
Muzyka
- Rozpoczęto prace nad tworzeniem ścieżki dźwiękowej, ale nie znamy kompozytora
- Stworzono już wiele utworów
- Bastian Seelbach jest dyrektorem muzycznym