Risen 2 · FAQ

Jest to tłumaczenie tematu z forum World of Risen, w którym znajdują się zgromadzone w jednym miejscu fakty nt. Risen 2. Fakty te są prosto od Piranii, z wątku Bug Me, w którym odpowiadają na pytania użytkowników.

Risen 2 logo

Ogólne

  • Ogłoszenie prac nad następną częścią Risen miało miejsce na targach GamesCom dnia 18.08.2010
  • Deep Silver nie zabrało stanowiska w sprawie Modkitu do Risen2, prawdopodobnie znów go nie będzie
  • W planie gry nastąpi wiele znaczących zmian, niekiedy wpływających na wszystkie aspekty
  • Ujrzymy nowy film z logo Piranha Bytes
  • Zatrudniono nowych animatorów oraz zakupiono dodatkowe specjalistyczne programy.
  • Gra jest już na takim etapie, który umożliwia rozgrywkę
  • Rozwój trwa do chwili obecnej 2 lata
  • Ukończono już 80% planowanych prac
  • R2 wydany będzie na PC, X360 i PS3
  • Gra rozwijana jest jednocześnie na PC i konsole
  • Wszystkie podstawy już są w zasadzie ukończone, ale gra jest ciągle wzbogacana o szczegóły i szlifowana

Grafika i animacja

  • Poprawiono oraz ulepszono mechanizm przetwarzania grafiki,
  • Modele kobiet wg zapewnień Quy’a mają wyglądać bardzo realistycznie.
  • W tworzeniu animacji Piranha Bytes posłuży się techniką Motion Capture
  • Poprawiona zostanie fizyka przedmiotów i postaci
  • Ulepszona fizyka upadku ciała po śmierci np. wilka, który w Risen dosyć nierealistycznie upadał na ziemię
  • Wszystkie animacje postaci, potworów będą zupełnie nowe i dopracowane
  • Woda będzie miała jeszcze lepszą jakość
  • Udoskonalona zostanie mgła
  • Ulepszone zostaną animacje gestów i emocji podczas rozmowy
  • Przywrócono efekt promieni słonecznych
  • Skoki będą szybsze
  • Twarze postaci będą bardziej zróżnicowane
  • W opcjach pojawi się możliwość włączania i wyłączania synchronizacji pionowej
  • Co najmniej jedna nazwa w grze będzie miała apostrof
  • Opcje graficzne umożliwią grę na ultra wysokich parametrach
  • Animacja picia stoi pod znakiem zapytania
  • Poprawiony bump-mapping, tekstury
  • Płynne animacje
  • Animacje twarzy
  • Podróże między wyspami tak jak przejścia między lokacjami w Gothic 1-2
  • Modele postaci są zbudowane w sposób modułowy, czyli raczej nie spotkamy dwóch identycznych postaci
  • Bardziej szczegółowe i w większej rozdzielczości modele
  • Risen 2 wygląda naprawdę rewelacyjnie
  • Wszystko działa na DirectX 9, a sprzęt zalecany do R1 pozwoli na komfortową grę

Fabuła i zadania

  • Większość fabuły jest już napisana
  • Nie zabraknie zadań w stylu poszukiwania mordercy w klasztorze
  • Będzie więcej zadań pobocznych
  • Otrzymamy bardziej rozbudowaną i skoncentrowaną fabułę
  • Nasze decyzje będą miały wpływ na dalszy rozwój historii, będą miały swoje konsekwencje
  • Istnieje kilka metod otrzymania zadań pobocznych
  • Tytani zniszczyli świat, ludzkość stoi na skraju zagłady; z głębi wód wynurzają się morskie potwory, które utrudniają komunikację
  • Główny Bohater, członek Inkwizycji, musi wyjaśnić sytuację i dowiedzieć się jak powstrzymać panoszący się chaos
  • Piracka, mroczna oprawa świata gry
  • Akcja rozpoczyna się kilka lat (wg GOL-a 10) po tym, co zdarzyło się w R1
  • Alkohol i kobiety odgrywają ważną rolę

Postacie

  • Będzie więcej przyjaciół
  • Może pojawi się więcej opcji dla tych NPC (chodzi o większą interakcję z przyjaciółmi, jak w Dragon Age – przyp. tłum.)
  • Patty, Carlos
  • Greg Stalobrody

Gameplay

  • Piranie chcą nas zaskoczyć czymś nowym pod względem wytwarzania przedmiotów (craftingu)
  • Będą mini-gry, które pozwalają zarabiać
  • Nauka wciąż będzie odbywała się poprzez nauczycieli, którzy zabiorą nam punkty nauki, a nawet złoto
  • Trwają prace nad ulepszeniem sztucznej inteligencji w walce
  • System walki będzie nieco inny niż w jedynce, ale nie będzie uproszczony
  • Po „mowie ciała” przeciwnika możemy stwierdzić jak mocny jest w walce
  • Pojawią się ulepszenia w rutynach („życiu NPCów”)
  • Obsada z dubbingu w miarę możliwości jak najbardziej podobna do tego z Risen 1
  • Magia voodoo (oczywiście nie wiadomo, czy będzie się tak nazywać w grze, inna niż w R1, nowe czary
  • Deweloperzy mówią, że R2 wystarcza na 60-80 godzin gry
  • W R2, znów nie zostaniemy zasypani ekranami ładowania
  • „Brudne sztuczki” podczas walki
  • Broń palna będzie prymitywna, nie będziemy jej ładować w mgnieniu oka
  • Wśród brudnych sztuczek pojawią się rzucenie piasku, a nawet soli w oczy
  • Pięć atrybutów, około 75 umiejętności aktywnych i pasywnych; każda umiejętność jest przypisana do jednego atrybutu: Walka bezpośrednia: ostrza, miecze i sztylety; Walka dystansowa: strzelanie, pistolety, strzelby; Triki: przekonywanie, brudne sztuczki, podkładanie bomb, oczyszczanie się z zarzutów; Wytrzymałość: zastraszanie, odporność na ostrza i pociski, odwaga; Magia: nie oparta całkowicie na voodoo
  • Prostytutki są specjalistkami od sztuczek
  • Papugi mogą zaatakować przeciwnika i odwrócić jego uwagę
  • Możemy trzymać w jednej ręce pistolet, a w drugiej sztylet
  • Topory, dwuręczniaki, wszystkie tego typu bronie nie pojawią się w grze, znajdziemy tylko „pirackie zabawki
  • Aby zmienić broń trzeba otworzyć ekran ekwipunku (czyli raczej bez szybkiego przełączania w walce)
  • Podczas ataku pchnięciem możemy nawet zmieniać kierunek, aby dynamicznie reagować na sytuację.
  • Nie można zabić zleceniodawców. Wynika to z faktu, że gracz może w tej chwili wykonywać dla niego zadanie i cały łańcuch zadań zostanie przerwany.
  • Tradycyjnie, pojawi się otwieranie zamków
  • Bohater będzie się uczył magii
  • Dostępne będzie co najmniej jedno z tych zaklęć – telekineza, zmiana w łodzika lub lewitacja

Interfejs

  • Interfejs zostanie przebudowany
  • Ekwipunek ponownie będzie bezdenny
  • Prawdopodobnie zarządzanie ekwipunkiem będzie odbywać się za pomocą klawiatury, ale najprawdopodobniej będą też inne możliwości
  • Podczas ruchu mysz działa jak strzałki na klawiaturze, gdy stoimy możemy obracać swobodną kamerę
  • Filtrowanie ekwipunku, porównywanie przedmiotów
  • Opcjonalnie znaczniki zadań i minimapa
  • Będzie można wybrać kierunek ataku (np. miejsce uderzenia broni)
  • Przy strzelaniu z muszkietu, będzie uruchamiany specjalny widok z kamery

Świat gry

  • Wydaje się, że oprócz gildii, czeka na nas coś nowego
  • Świat będzie większy niż w R1
  • Akcja wciąż będzie się toczyła w uniwersum fantasy
  • Nie będzie dzieci
  • Pojawienie się domu publicznego jest możliwe
  • Kilka wysp, podróże między nimi na statkach
  • Różne strefy klimatyczne
  • Dostępny system szybkiego przemieszczania się
  • Większy realizm świata
  • Co najmniej 3 wyspy i może fragment kontynentu
  • Każdy domek, każdy budynek ma być wyjątkowy
  • Jeśli jakiś NPC wykonuje jakiś przedmiot to my możemy zrobić to samo

Flora i fauna

  • Potwory będą zarówno ze świata rzeczywistego jak i wymyślone przez PB
  • Niektóre stwory będą niezwykłe i przerażające
  • Pojawią się nowe, małe stworzenia
  • Znów spotkamy Gnomy
  • Oprócz potworów fantasy również małpy, dziki, guźce
  • Ławice ryb
  • Nowe rodzaje potworów: pająki, bazyliszkopodobne, potwory nadbrzeżne, zdecydowana większość potworów jest nowa
  • Niedźwiedzie
  • Pełzacze w nowej formie

Pozostałe

  • Pancerze będą miały rangi (lekki, średni, ciężki), ranga jest bezpośrednio związana ze zbroją
  • Nie zabraknie nowych typów broni białej i dystansowej
  • Wszystkie zwierzęta „robiące za tło” mogą zostać zabite
  • Będzie więcej unikalnych broni (jak np. Uriziel)
  • Będą cywilne ubrania (może wrócą sukienki?)
  • Wzmianki o wydarzeniach z R1, więcej ksiąg, dokumentów traktujących o świecie
  • Broń palna – karabiny, pistolety. Były one dostępne w świecie gry już od dawna, ale na Farangę po prostu nie dotarły takie innowacje
  • Łuki i kusze znikną, ale poznamy wynalazcę broni palnej
  • Zbroja nie będzie całością – zostanie podzielona na buty, czapki, górne części stroju, spodnie etc.
  • Będziemy mogli nosić broń przy pasie
  • Więcej słabych zbroi
  • Specjalna amunicja
  • Pojawią się legendarne przedmioty, artefakty
  • Tarczy nie będzie
  • Różne style chodzenia – inny dla każdej frakcji
  • Wczytywania tylko między wyspami/fragmentem kontynentu, dzięki mniejszym obszarom lepsze działanie. Jednak i tak te wczytywania nie będą zauważalne (może przerywnik wideo w trakcie).
  • Przeładowanie broni palnej będzie nieco szybsze niż w realnym życiu
  • Risen 2 to najdroższa gra Piranha Bytes. Żaden poprzedni tytuł nie miał tak wielkiego budżetu.
  • Broń palna nie będzie na porządku dziennym i posiadanie jej to nie lada prestiż – tak więc nie ujrzymy 90% NPC z strzelbami
  • Mają pojawić się różne animacje, także chodu, kobiety i mężczyźni chodzą inaczej
  • Wycinania drzew i budowania statków nie będzie – „to nie Minecraft”
  • Można pić w tawernie
  • Atakować możemy każdego NPCa, ale nie każdy zostanie zabity (np. zleceniodawcy, o czym piszemy wyżej) – jednak Risen 2 to nie ograniczona Arcania
  • Możliwe, że pojawi się zbroja, ale bohater najczęściej będzie nosił skórzany pancerz
  • Eliksiry będą bardziej bazowały na alkoholu
  • Bohater będzie mógł nosić kolczyki (jako dekorację albo amulet)

Bohater

  • Bohater nie będzie na starcie przypakowany (jak w Gothic 3)
  • Heros ten sam, tylko trochę zarósł
  • Bezimienny pamięta wydarzenia z R1
  • Nosi opaskę na oku, pod która skrywa okular

Muzyka

  • Rozpoczęto prace nad tworzeniem ścieżki dźwiękowej, ale nie znamy kompozytora
  • Stworzono już wiele utworów
  • Bastian Seelbach jest dyrektorem muzycznym

Dodaj komentarz