Wojownik Cienia – kolejny wpis w bestiariuszu

xoOgChF

O tajemniczych wojownikach cienia niewiele wiadomo. Może to dlatego, że jedynie garstka przeżyła spotkanie z nimi. Szczątkowe informacje od zdesperowanych bohaterów pozwoliły na odtworzenie obrazu tych niebezpiecznych wojowników służących w złowrogiej armii. Niektórzy ponoć parają się magią. Mimo, że poruszają się jak ludzie, ich przerażająca postawa sprawia, że wyglądają, jakby nie były częścią tego świata. Obszary przez nich zamieszkałe są zwiędłe i wymarłe.

42 przemyślenia nt. „Wojownik Cienia – kolejny wpis w bestiariuszu

    1. Gothic 3 sprzedał się bodajże w nakładzie 3,5 mln egz, a wyszedł tylko na PC (do dzisiaj to pewnie spokojnie ze 4mln się sprzedało) dla porównania gra od Rockstara – Max Payne 3 z budżetem 100mln $ która wyszła na 3 platformy sprzedała się gorzej niż Gothic 3! To dobitnie pokazuje że w czasach debiutu „trzeciej części” ta seria była popularna na całym świecie a nie tylko w Polsce,Rosji i Niemczech jak to niektórzy „znawcy” twierdzą 🙂

      1. Jeśli te 3.5 a nawet 4 mln egz to prawda to niezle, dziwie się Wiedźminowi, gra dla mnie slaba, jedynka tragedia w dwójka troszke lepsza ale jakoś gothic jest lepszy. Czemu właśnie wczesniej Jowood a teraz Deep Silver nie wydadzą więcej kasy wlasnie na gry od PB? Może zrobiliby niezly interes a i marka byla by bardziej slawna. PS. Wiedzmin 3 ma 25 mln budzetu na reklame a za tyle robia Risen 3… Moze nowy Gothic bedzie miec wiekszy budzet.’

        1. Gdyby Gothic 3 był taki jaki go zapowiadano, nie miałby tak kiepskiej optymalizacji i gdyby wyszedł na konsole to gra spokojnie mogłaby się sprzedać w 5-6mln egz. Niestety większość graczy pamięta zabugowanego i nie z optymalizowanego G3 a potem jeszcze ZB i Arcania… Jako ciekawostkę dodam że JoWood chciał zrobić osobną serie (dodatek do Arcanii nie miał już w nazwie „Gothic”) ‚Arcania’ która miała się wybić na popularności serii Gothic i przypodobać graczom w Ameryce – JoWood niestety myślało że gracze zza oceanu nie lubią Gothika bo był za trudny i zrobili arcanie tak prostą że nawet dla amerykanów była ta gra za prosta! Nawiasem mówiąc to sądzę że brak popularności serii za oceanem przypisać można: sterowaniu,interfejsowi oraz głównie braku wydania gry na konsole.Jeśli PB chce żeby ich następna gra odniosła globalny sukces to muszą: powrócić do sandboxowego podejścia do gier, (chodzi mi tu o świat jak w G3) zrobić nowy silnik, (tak by grafika ponownie kopała dupę jak za czasów Gothika 3, a animacje nie będą odstraszać) dobrze by było gdyby zrobili także multiplayer albo co-op (w Ameryce takie rzeczy to OGROMNY plus) z innych rzeczy to porządny samouczek – oczywiście to wszystko wymagałoby budżetu na miarę gry AAA – czy na takie coś Deep Silver się zgodzi? A może PB musi sobie poszukać innego wydawcy? Tylko kogo 😀 Na myśl przychodzi mi jedynie Namco Bandai tj. wydawca serii Dark Souls oraz Wiedzmina 2 (ale oni są raczej za mali by dać budżet PB na miarę gry AAA) oraz Warner Bros tj. wydawca serii Batman Arkham czy Wiedzmina 3. Jednak PB sprawia wrażenie że niechętnie uciekną od Deep Silver (a oni nie dadzą im za dużo kasy ze względu na to że wykupili prawa do marki Saints Row oraz Metro i być może kupią również Homefronta od Crytek’a i to w te gry będą ładować „prawdziwe” pieniądze)

          P.S – Dane na temat sprzedaży Gothika 3 które podałem zostały przedstawione jakieś 1,5 roku po premierze gry oficjalnie przez JoWooD (więc to prawidziwe info)

          1. @Gold
            Co ty za brednie wypisujesz, to szkoda gadać. O jakiej dobrej sprzedaży Gothica 3 ty mówisz? Była ona poniżej oczekiwań. Nie wiem, jakimi danymi o G3 i MP3 się posługujesz. Zwróć uwagę, że Gothic 3 na sprzedaż 500 000 kopii potrzebował prawie pół roku, gdzie Max Payne 3 w 2 tygodnie sprzedał się w ilości ponad 800 000 kopii. Co prawda wkład w MP3 był o wiele większy i większej sprzedaży również oczekiwano, ale akurat pod względem sprzedaży, Gothic 3 nie ma dojścia do produkcji Rockstara. I to, że gry PB popularne są tylko w Europie wschodniej jest faktem. Co ty myślisz, że taki wydawca, jak Deep Silver nie ma kompetentnych analityków, którzy śledzą dany rynek?
            Ja dla PB widzę jedno wyjście: Kickstarter, by uzbierać kasę, a później SteamGreenlight i żaden wydawca nie jest potrzebny. Pudełka i tak cieszą się coraz mniejszą popularnością. Pieprzony Minecraft sprzedał się w ponad 16mln kopii. Indyki sprzedawane cyfrowo coraz częściej przekraczają milionowe progi sprzedaży i moim zdaniem jest to dobra droga dla PB.

            @Kwiatek
            Wiedźmin 2 akurat jest imho beznadziejnie słabszy od swojego poprzednika, ale nie porównywałbym go do gier PB, bo te dwa studia robią całkowicie inne gry. Kiedy w Wiedźminie większy nacisk masz postawiony na kreację bohaterów, dialogi i fabułę, to w produkcjach PB bardziej chodzi o exploring i wolność w podejmowaniu wszelkich działań (no może Risen 2 trochę od tego schematu odbiegł).

          2. Aha, no i z jakiej paki wytrzasnąłeś to, że G3 nie miałby tak słabej optymalizacji, gdyby wyszedł na konsole? 😐 Co to ma do rzeczy? Kojarz fakty trochę. Gra i tak została wydana przedwcześnie. PB nie dokończyli tej gry, o czym mówili w wywiadzie lata temu, a to tylko dlatego, bo JoWood już wtedy stał na krawędzi finansowego dołka i chciał jak najszybciej wydać grę. Pomyśl teraz: gdyby musieli portować grę na konsole, to musieliby wtopić jeszcze więcej kasy i premiery mógłbyś się nawet nie doczekać na żadnej platformie. Tym bardziej, że architektura obydwu konsol ówczesnej generacji była zgoła odmienna i wymagałoby to prac nad obiema wersjami oddzielnie.

  1. Dużo osób chce noweg gothica ale przed wydarzeniami z pierwszej części, glupota. Nie powinno tego byc poniewaz nie mozesz rozwinac postaci a i tak wiesz co jest na koncu… nastepny gothic powinien byc po trzeciej czesci, np. zrobic glosowanie na jakims forum, ktora droga jest odpowiednia i np. Droga innosa, krol dalej Robhar 2, bezimienny zostaje palladynem i walczy z orkami i wgl. Beliara i Adanosa tez rozwinac i wtedy gra ma szanse.

  2. @Corientes da Compostela
    Sugerujesz że te dane sobie wymyśliłem? Że kłamię? To teraz czytaj uważnie 🙂
    1.Sprzedaż Gothic 3 W SAMYM 2008 roku to 3MLN EGZEMPLARZY!!! (Gothic 3 wyszedł w 2006 więc w pesymistycznym założeniu sprzedało się 4mln egz.) Budżet Gothika to zapewne około 4-9mln EUR (wydedukowałem to na podstawie tego że JoWood będąc w kryzysie na Arcanie wyłożył 3,5mln EUR, zaś Mike Hoge zawsze mówił o budżecie kilku-milionowym) Czyli naprawdę mało dla porównania gra z 1999 roku „Shenmue ” miała budżet o wysokości 70MLN $ (W 1999 ROKU)
    Skąd te informacje wytrzasnąłem ? Proszę bardzo linki:
    http://www.gothic.phx.pl/news.php?page=105&news=&topic= Sprzedaż Gothika 3 i Zmierzchu Bogów
    http://www.cdaction.pl/news-11324/gta-iv-najdrozsza-gra-wszech-czasow.html Dowód na to że gra z 1999 roku miała budżet 70mln$
    2.Teraz przejdzmy do Max Payne 3 od Rockstara – Kilka faktów na początek:
    -Budżet na Max’a Payne’a 3 to 105mln $
    -Sprzedaż Max Payne to 3mln egz.
    Dowód:
    http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=62034 Budżet MP 3
    http://www.cdaction.pl/news-27943/raport-finansowy-take-two-gta-v-bez-premiery-i-rozczarowujace-wyniki-maksa-paynea-i-spec-ops.html 3mln sprzedaż Max Payne 3
    Reasumując Gothic 3 z budżetem nie większym niż 9mln EUR sprzedało się w większej ilości egz. niż 3mln (jestem pewien że doszło do 4mln egz.) Dla porównania wszystkie STALKERY (które tak jak G3 były exami PC) sprzedały się w liczbie 3mln egz. oraz gra Crysis z budżetem 25mln $ (która do 2010r. była PC-towym ex’em) potrzebowała aż 3 LAT by sprzedać 3 miliony egzemplarzy gry, natomiast Gothikowi 3 wystarczyło rok by osiągnąć ten pułap 🙂 Co do tego że Max Payne 3 sprzedał się gorzej niż Gothik 3 – Jestem tego pewien biorąc pod uwagę że max payne 3 z 10-krotnie większym budżetem niż G3, z logiem R* na pudełku,który wyszedł na 3 platformy i sprzedał się tylko w 3mln egz. w ciągu ROKU! (to beznadziejnie mało) – Nawiasem mówiąc aby te 105mln $ się zwróciło wydawcy, MP 3 musiałby się sprzedać w ciągu rok 4mln egz. a żeby coś na tym zarobić mógł wydawca to minimum 5mln egz. 🙂 Mówisz że MAX PAYNE 3 który wyszedł na 3 platformy z wielką kampania marketingową potrzebował AŻ 2 tygodni by sprzedać 800k sztuk gry – cóż to porażająco mało, dla porównania G3 w ciągu 48h w SAMYCH Niemczech sprzedał się w liczbie ponad 100k egz. 🙂 http://www.miastogier.pl/wiadomosc,3480.html
    Reasumując po raz drugi – Jeśli sądzisz że można sprzedać 3-4mln egz. w Polsce,Rosji i Niemczech to jesteś idiotą (mam nadzieję że tak nie myślisz)
    Po Drugie – Biorąc pod uwagę że kiedyś w 2007 roku jeden z członków PB powiedział że – każda gra z serii Gothic sprzedała się w „KILKU MILIONOWYM” nakładzie.Wychodzi na to że G1 i G2 sprzedało się w minimum 2mln egz. (do tego dodatek Noc Kruka na którym ponoć PB i JoWood sporo zarobili) łatwo sobie policzyć ile sprzedało się wszystkich Gothików
    P.S – Najważniejsze linki podałem, co do innych informacji (do których nie podałem linków) to można je znaleść w internecie
    P.S 2- Taka moja rada ode mnie – następnym gdy zakwestionujesz podane przez kogoś informacje upewnij się że masz rację 🙂

  3. Ta, mają prawo sprzedawać gothicki, ale PB samo mówili że Jowood miało prawa na pare tytułów, czyli ZB, Arcania a juz na dodatek nie mieli prawa uzyc slowa Gothic w tytule. Ciekawe co z tymi prawami do marki gothic, czy w 100 procentach sa w rekach PB czy tez nie

    1. Posługują się moimi cytatami, które tłumaczyłem na łamach arcania.gram.pl. W innym wywiadzie była mowa o wypożyczeniu praw na określony czas. Poza tym, w tym wywiadzie nie ma nic mowy o tym, że mogliby ciągnąć serie dalej, gdyby odniosła jakiś sukces. A sprawy są wyjaśnione. Błagam cię, nie wmawiaj mi niczego, bo bawiłem się w redagowanie newsów o serii Gothic, jak jeszcze nie było tego portalu.

  4. eeee tam, Risen 1 był dobry, Risen 3 będzie lepszy od Gothica 3 i wczesniejszego Risena, a wraz z nowym silnikiem(czy ulepszonym o wiele Genome) i po prostu wieksza kasa to w 2017 bedziemy miec gothica który bedzie lepszy niz 1 i 2. Albo niech zrobia nowa serie gry ale z taka historia Gothicowa, nic nie wiemy o nowym bohaterze lecz wiemy ze jest jakis krol, kontynent itp.

  5. Sama zmiana silnika sukcesu nie gwarantuje. Nowe gry PB są po prostu przeciętne i koniec. Mają problem z tym, by zrobić dobry system walki, duże i zaludnione lokacje, czy charakterystyczne postacie. Mają szczęście, że rynek gier rpg jest dość niewielki i akurat znaleźli swoją niszę, wiernych fanów, którzy od lat przywołują serię Gothic, jako lata ich świetności. Tylko ile można dłubać w przeszłości?

  6. grałem w Two worlds, wiedzmin, diablo i wszystkie sa RPG, ale jesli o Two worlds, jedynke, nawet na poczatku nie kumalem o co kaman, jechalem na koniu, robilem zadania i nawalem ludzi i koniec. wiedzmin tez taki sobie, nawalem szukalem itp nuda. diablo to rzeznia choc diablo3 to klapa. Ale jak siadam do gothica lub risen to juz jest przyjemnosc. Za bardzo sie pchaja na rynek USA, zamiast zrobic reklame w europie to bylby wiekszy efekt. Nawet glupia gra na komorke gothic miala reklame w tv to gra na PC nie mialaby miec? wieksza kasa to i wiekszy zarobek.

  7. Tylko ze gdyby zrobiliby gothica to nie bylby ten sam dobry gothic kilkanascie lat temu. Raz ze kilku czlonkow PB odeszlo, dwa ze kompozytor gothicow tez odszedl, klimat bylby o wiele gorszy, co widac po Risen 3 ze textury sa zbyt kolorowe, dajmy odejsc w spokoju seri gothic i tak joodowod wystarczajaco zeszmacil gothica.

Dodaj komentarz