Wywiad Gamestar z Björnem Pankratzem

WYWIAD – Björn Pankratz; Project Director, Piranha Bytes

Gamestar: Risen 2 będzie zbudowany na dorobku serii Gothic (otwarty świat, konsekwencje wyborów, identyfikacja z bohaterem), ale jednocześnie wprowadza wiele zmian, które nijak mają się do tej rodziny gier. Czy gra podoła oczekiwaniom fanów i równocześnie poradzi sobie na światowym rynku?

Björn Pankratz: Risen 2 jest typową grą Piranha Bytes. Wszystko co wyróżnia nasze gry, jest w niej obecne. Otwarty świat, surowe dialogi, system zadań (w którym zadania są tak powiązane, że tworzą wspólną historię), konsekwencje wyborów, zadania i umiejętności wyłącznie dla danej frakcji, rozwój poprzez nauczycieli… to wszystko znajdzie się ponownie w Risen 2. Funkcje zwiększające wygodę są opcjonalne. Nie chcesz śledzenia zadań na minimapie – wyłączasz. Niektórych nowinek społeczność sobie wyraźnie zażyczyła. Wielu fanów sugerowało nam wprowadzenie „systemu przyjaciół”, nawiązywanie jakichś więzi bohatera z postaciami. Wzięliśmy to pod uwagę i dołożyliśmy wszelkich starań, aby stworzyć bardziej rozbudowany system więzi emocjonalnych bohatera z postaciami.

Gamestar: Gracz nie zaczyna oczywiście na początku z określoną frakcją, zostaje rzucony w wir decyzji i zwrotów akcji. Jednak czy uważasz, że tym razem identyfikacja z bohaterem będzie mogła być tak duża jak w serii Gothic/Risen?

Björn Pankratz: Główny wątek oraz postacie w Risen 2 to elementy, nad którymi spędziliśmy niemało czasu. Z jednej strony, gracz nie będzie tak często sam, będzie prowadzony od początku. Z drugiej strony, na początku główne zadania zostaną troszkę ukryte. Gracz decyduje kim chce być. Ma możliwość swobodnej eksploracji w każdej chwili, decyduje co chce teraz zrobić, ale to wpływa na to jaki będzie jego bohater. Oczywiście w Risen 2 pojawią się frakcje, z problemami i konfliktami. To gracz zdecyduje, po której stronie barykady stanie. Podjęte przez jego decyzje będą miały wpływ na kierunek rozwoju postaci, unikalne umiejętności, które będziemy mogli zdobyć u frakcyjnych nauczycieli. Oprócz zwiększenia poziomu identyfikacji gracza z herosem zwiększa to również grywalność.

Gamestar: Michael Hoge, powiedział ostatnio w pewnym wywiadzie, że prawa do stworzenia gry z serii Gothic Wasza firma odzyska tuż po wydaniu Risen 2. Planujecie dalsze prace nad serią Gothic czy po prostu skreślicie ją jako zakończoną?

Björn Pankratz: Jesteśmy zadowoleni z Risen 2 i dobrze czujemy się w nowej oprawie. Możemy sobie wyobrażać co będziemy robić w przyszłości, nam pomysły nigdy się nie kończą. Już na tym etapie mamy idee na temat projektu, którym zajmiemy się po drugim Risenie. Ale nic więcej powiedzieć nie mogę.

Gamestar: Planujecie zaimplementować w przyszłości dla Risen/Gothic moduł multiplayer, a może nawet MMO?

Björn Pankratz: Nie.

Dodaj komentarz