Wywiad z Björnem

  • Piranie nie boją się negatywnej reakcji fanów na piracką oprawę
  • PB zawsze starało się dawać klasycznym postaciom fantasy własną oprawę, np. orkom w Gothic. To samo czynią z piratami – to będą ich piraci.

Björn: Risen 2 będzie znacznie większy i bardziej szczegółowy. Mamy bardziej zaludniony świat, a możliwości interakcji jest więcej. W wielu miejscach pozwolimy graczowi prowadzić historię na własną rękę. W Risen 2 tworzymy fabułę mądrzej, by w każdym zakątku było coś interesującego. Są różne postaci, które wyjaśniają graczowi całe tło fabularne. (…) Fabuła Risen była krytykowana za zbytnią przewidywalność, teraz staramy się to naprawić

PC Games: Używacie Motion Capture, macie nowe animacje twarzy. To chyba poważna zmiana?

Björn: Zmiana była ogromna. Musieliśmy praktycznie uczyć się wszystkiego od nowa. Prawda, kilka rzeczy zlecaliśmy innym producentom, ale łatwiej to powiedzieć niż zrobić. Nie mamy własnego studia Motion Capture i powiedzmy połowa naszego zespołu musiała iść do innego producenta poskakać. W dodatku te dane potem trzeba jakoś zmusić do działania z grą. To inna bajka niż animowane szkielety w poprzednich grach.

  • Piranie starają się stworzyć realistyczny świat, co ma odróżnić ich od konkurencji

Na koniec wywiadu Björn został zapytany o Gothic 4.

Björn: Kiedy kończyliśmy z Gothikiem życzyliśmy Spellbound powodzenia w tworzeniu. Nie jesteśmy złośliwcami. Okej. Wyszedł Gothic 4, podszedłem do niego. Według mnie opinia prasy, którą otrzymała ArcaniA jest w pełni zasłużona. To solidna gra, ale ja bym zrobił to inaczej.

PC Games: Jak?

Björn: Inaczej.

Dodaj komentarz