Risen 2 – Deep Silver odpowiada dla Risen Info

Czy w Risen 2 będzie oręż dwuręczny? Wielkie miecze, topory etc. Jeśli tak – czy będziemy zmuszeni go trzymać w jednej ręce na wyższych poziomach?

Jedynym rodzajem broni, który bohater w Risen 2 będzie trzymał oburącz są muszkiety, nie miecze czy topory. Mamy jednak także dużo broni do lewej ręki – pistolety, sztylety itd.

Czy w Risen 2 zobaczymy potwory z wyspy Faranga? Będą to na przykład popiołaki, czy tylko takie typowe jak wilki?

Oprócz typowego dzika (tak, to standardowy element gier Piranha Bytes) w Risen 2 spotkacie zupełnie nowe stworzenia, więc bądźcie gotowi na zaskoczenie :).

Czy walka bronią palną będzie dynamiczna? Będzie można szybko przełączać między mieczem a pistoletem?

O tak, będziesz mógł uzyskać całkiem ładny arsenał do walki z wrogami i tylko Twoja taktyka określi czego chcesz używać.

Broń palna tylko zastąpi łuki i kusze, czy będzie miała większe znaczenie?

Łuki i kusze nie mają zbytniego sensu, gdy zaczynasz grę z bronią palną i zamiast wielu broni masz to samo (przecież muszkiet tak naprawdę działa prawie jak kusza), a więc nie ma potrzeby wprowadzania łuku do gry, bo gracz i tak go zmieni na muszkiet po pierwszych kilku godzinach.

Czy zobaczymy tradycyjną broń białą – długi miecz, maczugę? Czy będą tylko pirackie zabawki – kordelasy, maczety…

Jeśli rozumiesz poprzez zabawki dmuchanie komuś w głowę w połowie dialogu, to tak – tylko „zabawki” :P.

Czy w grze pojawią się minigry? Na przykład: walka z wykorzystaniem quick time event, po której wzrośnie nam umiejętność walki mieczem.

Nie będzie tradycyjnych quicktime eventów w walce, ale trzeba będzie obserwować przeciwnika i przewidzieć co zrobi. Refleks jest bardzo ważny, bo kontratak jest możliwy tylko wtedy, gdy wcześniej odeprzemy atak, a to wymaga wprawy. Jednak to część taktyki walki, więc nie można jej określić mianem „minigry”.

Gra ma mieć wiele wyborów. Jednak to będą tylko proste opcje jak pobij/okradnij/przekup, czy jakieś głębsze wybory, które odbiją się poważnie na fabule?

Będą różne, ale nie tak ważne i nie tak wiele, że na każdym rogu mogą zmienić fabułę, bo wtedy gracz będzie bardzo niepewny, co ma zrobić. A więc będą one małe, ale z wpływem na historię :).

Czy będzie jedno, czy więcej zakończeń?

Risen 2 będzie miał jedno zakończenie, ale z wieloma punktami widzenia, zależnie jak opowiedziana została fabuła i jak jest przez nas postrzegana.

Seria Gothic była zaplanowana na 3 części – czy Risen także jest trylogią?

Brak komentarza.

Czy zobaczymy jednoręczne topory? Czy w ogóle będzie więcej sztuk broni i ich rodzajów?

Tak, będzie wiele rodzajów broni. Cały dział brudnych sztuczek oferuje np. podwójne pistolety (a jest ich kilka typów), atakowanie wroga poprzez papugę, rzucanie piaskiem lub solą w oczy przeciwnika, kopanie go, podpalanie pochodnią itd. Wiem, że niektórzy fani są zawiedzeni np. z powodu braku tarcz w Risen 2, ale jeśli zwrócisz uwagę, że dzięki temu zwalnia się lewa ręka i powiększa arsenał broni, jestem za tym.

Czy w R2 będzie więcej czarów niż w 1 części?

Gracz będzie miał szerszą paletę różnorakich działań. Przy okazji, nie mówiłem, że różni wrogowie reagują różnie na ataki?

Czy zobaczymy wrogów posługujących się magią?

Jasne, czemu nie.

Wszystkie bronie palne zostaną przypisane do jednej kategorii, czy będziemy osobno rozwijać np. pistolety i strzelby?

W Risen 2 jest szereg umiejętności dla broni palnej i jedne umiejętności dają lepszą celność, inne zwiększają zadawane przez nas obrażenia, a jeszcze inne zwiększają ewentualne trafienia krytyczne. Owy rodzaj broni jest podzielony na bliższego zasięgu, jak pistolety i bardziej dystansowe – chociażby muszkiety. Jest także podział na spluwy z jedną lufą i dwururki, musisz tylko przeładowywać co kilka sekund amunicję (po każdym strzale), a więc będą także różne rodzaje amunicji. Takie zróżnicowanie nie byłoby możliwe przy trzymaniu się starego modelu łuk i strzała, bo gdy mówisz o niezbyt dystansowej walce łukiem i pojawią się podwójnie wystrzeliwane strzały lub ich różne rodzaje, musisz wymyślić jakąś szaloną magię, to świat fantasy, która to uzasadnia.

Caldera jest większa niż miasto portowe w Risen 1?

Rozmiar Caldery będzie zależny od dostępu gracza – na początku będzie mała, a potem otworzą się coraz większe jej tereny.

Czy Inkwizycja będzie świadoma istnienia pirackiej osady – Antigui?

Mimo tego, że Inkwizycja wysłała wiele statków, aby zbadać południowe morza, mam wątpliwości co do ich świadomości o istnieniu Antigui Jednak, poprzez ataki tytanów i morskie stwory, Inkwizycja raczej będzie miała inne zmartwienia niż użeranie się z piratami.

Czy pojawi się jakaś wyspa, która nie jest z którejś strony otoczona górami? Tak, żeby można było ją okrążyć.

Z tego co wiem, powinny pojawić się wyspy, na których będziemy mogli podróżować wokół, czyli tak.

Czy w Risen 2 będzie dużo wzmianek o Farandze, wydarzeniach z pierwszej części?

Jasne, w Risen 2 Faranga i wydarzenia z przeszłości odgrywają ważną rolę, spotkasz starych przyjaciół.

Czy dostaniemy więcej informacji o lore (księgi, dokumenty, słowa NPCów)?

Mimo tego, że bardzo ważne jest nieujawnianie niektórych informacji dla gracza, aby uzyskał poczucie wielkości świata, w grze pojawi się większa ilość informacji o jej świecie.

Dodaj komentarz