Muzyka w Risen 2 już na pewno bez Kaia

Mimo tego, że Kai Rosenkranz, twórca ścieżki dźwiękowej do wszystkich gier Piranha Bytes od pierwszego Gothika po Risena, odszedł z zespołu już spory czas temu, istniała jeszcze iskierka nadziei, że zrobi to dorywczo. Wprawdzie od maja 2009 stał się współzałożycielem firmy Nevigo, w której projektuje i odpowiada za marketing oprogramowania pośredniczącego, ale skomponowanie soundtracku nie byłoby awykonalne (mimo tego, że ponoć pracuje nad własnym projektem). Ostatnio otrzymaliśmy plotki o dwóch kompozytorach i ta nowsza – o Bastianie Seelbachu, ostatnio pracującego przy ścieżce ArcaniA: Gothic 4 – okazuje się prawdą. Oto jak do wszystkiego odniósł się sam Kai:

Osobiście, na początku każdego projektu PB starałem się oczyścić myśli i przygotować na zupełnie nową, nadchodzącą grę. Z jednej strony, widać, że to robiłem, bo widać różnice techniczne (muzyka G1 i G2 była tworzona w tle masy notatek z nutami, ale gdybym wziął wziąłbym fragmenty muzyki z Gothic 3 i Risen i to wszystko połączył – otrzymałbym kompletną piosenkę, która to wszystko łączy). Z drugiej strony każdy tytuł ma swój własny styl, „tożsamość”. Ścieżki dźwiękowe do gier PB były bardzo różne i trzeba było przyjmować każdy styl z otwartymi ramionami, aby wykonać to ciekawie. To samo trzeba zrobić teraz. Bezstronna osoba będzie mogła w pełni dopieścić jakościowo muzykę w Risen.

Pogodziliście się z panem od czwartego Gothica, czy może wolelibyście Kaia?

Dodaj komentarz