Dwa wywiady

Mimo otwartego świata, podziemia w Risen większości składał się z liniowych tuneli, co ograniczało przydatność umiejętności, takich jak skradanie i innych bojowych możliwości. Jak to wygląda w Risen 2?

BP: Risen 2 ma wiele ręcznie zaprojektowanych podziemi, fabuła jest głównym gwoździem programu, a jej akcja toczy się zdecydowanie nad ziemią. W ten sposób chcemy uniknąć zbyt długiego pobytu pod ziemią, co nie było fajne w czwartym rozdziale Risen, i upewnić się, że fabuła, zagadki i walka są dobrze zrównoważone we wszystkich rozdziałach.

Po ogromnym świecie z sandboksowego Gothic 3, Risen był powrotem do bardziej skoncentrowanych lokacji, wątków i projektu jakie były w Gothic 1 i 2. Risen 2 wydaje się być także w tym stylu. Czy kiedykolwiek myśleliście nad stworzeniem dużej i otwartej gry jak Gothic 3?

BP: Zawsze staraliśmy się wyciągać wnioski z poprzednich gier. Można sobie ponownie wyobrazić projektowanie świata o podobnej wielkości jak w Gothic 3, bo niemal taki jest w Risen 2. Wierzymy, że możemy teraz opowiedzieć bardziej trzymającą w napięciu fabułę, sumując wątki w niektórych miejscach i dodawając zwroty akcji. Stworzyliśmy otwarty świat, ale także realizujemy wiele więcej elementów fabularnych.

Drugi wywiad przeprowadzono z Danielem „doberlecem” Oberlerchnerem (który odszedł z firmy jakiś czas temu).

Risen był nieco krytykowany, zwłaszcza wersja konsolowa, ale jako marka wydaje się mieć potencjał. Jak planujesz umocnić uniwersum?

Jedną z rzeczy, z których jesteśmy bardzo dumni w Risen 2 jest to, że udało nam się rozszerzyć wszechświat Risen o piracką fabułę, która dodatkowo łączy się z przygodami bohatera z pierwszej części gry – oczywiście jest to luźne połączenie, dzięki czemu daje zaskakujące wnioski. Ruszyliśmy z jednej centralnej wyspy archipelagu, a także upewniliśmy się, że gracz spotka postacie, które są mu znane z pierwszej części gry. Jednym wielkim wyzwaniem dla nas było to, że musieliśmy pamiętać o niektórych graczach konsolowych nie grających w jedynkę, więc postaraliśmy się, aby dodać kilka fajnych postaci, które dadzą ci większy pogląd na wydarzenia z Risen 1 i jak wyglądał wtedy charakter bohatera. Jeśli chodzi o nowe elementy w grze – po prostu powiem, że możesz stać się jednym z najbardziej znanych kapitanów pirackich na południowych morzach atakującym z użyciem brudnych sztuczek – wytresowaną papugą, potrząśnięciem palmą co zwali kokosy na łeb wroga. To historia o miłości do anarchii.

Powiedziałeś niedawno, że istnieje przepaść technologiczna między różnymi platformami – między Xbox 360 i PC, na przykład, ale ważne było stworzenie optymalnych wrażeń dla każdego z nich. To musi być wyzwanie.

Choć technologia na PC stale się rozwija, trzeba zadać sobie pytanie, czy to oznacza, że ​​trzeba poruszać się tak szybko jak ona. W przypadku Risen 2 jesteśmy bardzo szczęśliwi, że nie musimy brać udziału w wyścigu technologicznym. Risen 2 wygląda oszałamiająco już w DirectX 9, lepsza technologia niekoniecznie pozwala na lepsze doświadczenie RPG. Mimo, że Risen 2 oferuje animacje cieczy, oświetlenie, zaawansowane efekty cząsteczkowe, dźwięki przestrzenne i bardzo fajne shadery wody z realistycznymi złamaniami, odbiciami i wszystkie dźwięki – to jest żywy świat. W końcu nie pędzel maluje obraz, ale artysta.

Na koniec, w nagrodę za dotrwanie do końca newsa, filmik przedstawiający magię voodoo:

Źródła: #1 #2

Dodaj komentarz