Björn Pankratz o Risen 2 na konsole i PC

Rozwijamy Risen 2 na konsole równolegle z wersją PC, w przeciwieństwie do pierwszej części serii. Wtedy także nie przeniesiono gry na PS3, tylko na konsolę Xbox. Przeniesiono, czyli najpierw stworzono grę na PC, a następnie przeniesiono ją na konsolę. A teraz nad wszystkimi platformy pracujemy równolegle.

Oznacza to, że będziemy starać się wydać grę na wszystkich platformach jednocześnie. Oczywiście, w produkcji trafiamy na sytuacje, które nie pozwalają na równoczesne prace, zwłaszcza gdy główna zawartość jest gotowa, ale pewne rzeczy muszą być dostosowane do platformy. Ale staramy się robić wszystko równocześnie.

A teraz o graczach konsolowych – nawiasem mówiąc, również należę do nich. Grałem na PC, ale teraz wolę siedzieć na dużej sofie, z padem i patrzeć się na ogromny telewizor.

Kiedyś było sobie ciężko wyobrazić taką rozgrywkę. Ludzie stają się leniwi, nie chce się im poruszać, wciskać przycisków na klawiaturze i ruszać myszą myszą, siedzieć przed komputerem i się głowić. Gracz oczekuje, że gra będzie komfortowa i to właśnie teraz chcemy zaoferować. Ale dla graczy PCtowych będzie to opcjonalne. Można używać pomocy, ale niekoniecznie. Z nową, piracką oprawą przychodzi więcej broni. W Risen 1 mieliśmy kulę ognia, teraz mamy strzelbę.

Dodaj komentarz