Noworoczny konkurs Risen Info – wyniki!

Dwuosobowe jury (kpt. Macrentofeth i bsm. Atrion) na podstawie subiektywnych opinii oceniali prace… mogli wybierać w skali ocen od 0 do 10. Potem te oceny zostały zsumowane. Zatem u jednego sędziego maksymalnie można było otrzymać 10 punktów, a w całym konkursie 20. Każda ocena jest także opatrzona komentarzem do pracy.

Inkwizycja w Calderze także świętuje Nowy Rok

5 miejsce, z wynikiem 7,5/20, subiektywnym werdyktem redakcji zajął… dupexbuster!

kpt. Macrentofeth: [3/10] Tło z obrazków było stratą czasu, tylko utrudnia czytanie. Na plus są motywy papugi, niewolników, gnomów. Fabuła została pokazana banalnie, ale przynajmniej nie była bez sensu. Jednak zdecydowanie za dużo błędów ortograficznnych, literówek. Nie jestem przekonany także do dosyć cnotliwej postawy bohatera. Akcja jest słaba, największym błędem jest mieszanie czasów. Ciężko się czyta. Mogło być lepiej – wystarczyłaby korekta przed wysłaniem.

bsm. Atrion: [4,5/10] Tekst w formie opowiadania ma większe szanse na wpadkę niż wiersz z racji tego, że jest o wiele dłuższy. W tym przypadku autor wpadł właśnie w tą pułapkę. Pomijając niektóre błędy ortograficzne czy też literówki, główną wadą opowiadania było nierealne nastawienie postaci do głównego bohatera czy też wypowiadane przez nich kwestie (przekonanie władcy niewolników czy też gościa pilnującego wejścia do siedziby Stalowobrodego). Niektóre postacie wyglądają przez to bardzo naiwnie i nawet sama tematyka walki z Tytanami nie pomaga. Wszystko idzie za łatwo i za szybko. Dłuższe dopracowanie opowiadania podwyższyłoby znacznie końcową ocenę.


4 miejsce, tak zwane „prawie podium” (i „prawie nagroda”), z wynikiem 8/20, zajął… darmad4!

kpt. Macrentofeth: [5/10] Heroizm, tego mi będzie brakować pod koniec kwietnia. Pomysł z epicką walką z tytanem mnie się podoba. Dobrze też, że praca nie jest krótka, to dodaje nieco więcej w obliczu dosyć prostej konstrukcji i rymów – i paru błędów. Jak to przeważnie bywa, największym błędem jest brak porządnej korekty – trzeba odłożyć, samemu sprawdzić na spokojnie, dać komuś do sprawdzenia… i będzie lepiej.

bsm. Atrion: [3/10] Na początku zapowiadało się ciekawie. Rymy się zgadzały, a i tekst był ciekawy. Niestety dalej było już gorzej, fabuła wygląda tak, jakby była kończona na szybko, a rymy dobierane na siłę. Błędy stylistyczne obecne w tekście dodatkowo obniżyły jego ocenę.


Pora na strefę nagród!

3 miejsce, brąz i przede wszystkim grę PC Orcs Must Die – Śmierć Orkom!, z wynikiem 9/20, zdobył… jakus!

kpt. Macrentofeth: [4/10] Największą zaletą i jedyną jaką znalazłem jest to, że pracę dobrze się czyta. Po prostu, są przyzwoite rymy. Jednak ocenę zaniża niepotrzebny caps lock (są inne sposoby przekazywania emocji niż ciągły „krzyk”). Zabrakło także poprawek w kwestii interpunkcji i konstrukcji jak na wiersz przystało. Blisko pracy przeciętnej, ale troszkę za mało.

bsm. Atrion: [5/10] Pomimo długiego wstępu nie mającego zbyt wiele wspólnego z fabułą wiersza, reszta wygląda dość przystępnie. Tematyka fajna, a dodanie postaci występujących w Risen 2 dodają mu smaczku. Niestety rymy nie ‘kleją się’ za dobrze, a ich dobór też sprawia wrażenie naciąganych na siłę. Tekst zawiera także kilka zabawniejszych fragmentów jak i typowo piracki klimat. Minusem, którego można było uniknąć, jest chaotyczny sposób pisania i brak użycia przecinków czy też poprawnego ‘łamania’ tekstu enterami.


„Srebrne” drugie miejsce, z wynikiem 16,5/20 i grę PC The Elder Scrolls V – Skyrim zgarnia… marnypopis!

3 miejsce, brąz i przede wszystkim grę PC Orcs Must Die – Śmierć Orkom!, z wynikiem 16,5/20, zdobył… jakus!

kpt. Macrentofeth: [8/10] Bardzo dobre rzemiosło. Bogaty język, strona tytułowa, porządne, nie za długie, nowy bohater, piracka historia. Wszystko wygląda pięknie, brak większych błędów prócz bardzo rażącego mnie braku odmiany słowa „Caldera”… jednak brakuje tego czegoś. Brakuje pierwiastka, który sprawia, że czytamy tekst z wypiekami na twarzy, ba, w ogóle los bohatera mnie nie zainteresował. Nawet nie odczułem żadnych emocji w finale, niby dramatycznym. Jednak ten tekst jest naprawdę porządny i ma to czego innym zabrakło – poprawność. Autor przysiadł do błędów albo po prostu ma ten talent pisania tak, że potem nawet korekta nie jest potrzebna. Jednak nie mogę napisać, że jest idealnie, bo historia Akiva mnie nie zafascynowała… nie kupuję tego. Może za mało dramaturgii, może opisów, może zwrotów akcji…

bsm. Atrion: [8,5/10] Opowiadanie napisane bardzo ciekawie. Fabuła jest spójna i interesująca. Tematyka piratów bardzo fajnie wykorzystana przez autora. Jedyne niedociągnięcia to zbyt częste używanie imienia gł. bohatera czy też ‘falowe’ pojawianie się dialogu na przemian z opisami. Poza tym opowiadanie bardzo fajnie się czyta od początku do końca.


I to już finał! Najlepszy, zwycięzca naszego konkursu, z wynikiem i od teraz posiadacz wyjątkowej, kolekcjonerskiej figurki gnoma to… Dancio!

kpt. Macrentofeth: [8/10] Ciekawe, długie opowiadanie z klimatem. Jednak początek mógłby nieco bardziej wciągać – tak naprawdę najlepsze akcje odgrywają się przy końcu. Tekst jest bogaty w opisy, epitety, nie jest poświęcony całkowicie jednemu wątkowi i opiera się mocno na informacjach o grze, które dotychczas znamy – o to przede wszystkim chodziło. Pojawia się kilka zaskakujących, dramatycznych momentów, jednak szkoda, że żaden z nich nie dzieje się na początku, to by o wiele bardziej zachęciło do dalszej lektury. Jednak nie żałuję czasu, bo trochę go trzeba było poświęcić na przeczytanie ponad 60 tysięcy znaków, warto było chociażby dla perełki pokroju egzekucji. Praca ma potencjał, jednak można go było bardziej wykorzystać na przykład mocniej używając wszechwiedzącego narratora, skoro został już wprowadzony. Smuci też, że jest to według mnie praca pierwszej redakcji – lepiej żebym tak myślał. Autor mógł jej poświęcić nieco więcej, poprzez słynne włożenie do szuflady i dopieszczenie po kilku dniach… na przykład przez korektę. To by dało naprawdę wiele. Niemniej, opowiadanie prezentuje wysoki poziom, świat został tak dobrze przedstawiony, że można sobie zadać pytanie – „czy ten Pan czasem nie grał w Risen 2?”. Scenariusz z pracy Dancia spokojnie mógłby znaleźć się w prologu lub demie Risen 2. Chętnie bym w takie coś zagrał. I przeczytał kiedyś kolejną pracę, bardziej dopieszczoną, bo talent jest.

bsm. Atrion: [9,5/10] Kawał dobrej roboty. Opowieść ciekawie napisana i spójna. Świetne ulokowanie bohaterów Risen 2, nic tylko siadać i czytać. Gdyby nie lekko przynudzający początek byłoby jeszcze lepiej.


Dziękujemy serdecznie wszystkim za udział, mamy nadzieję, że konkurs się podobał i zapraszamy do udziału w możliwych przyszłych konkursach! Premiera Risen 2 zbliża się wielkimi krokami!

Zgodnie z regulaminem skontaktujemy się z nagrodzonymi i zrealizujemy wysyłkę na własny koszt w przeciągu kolejnych tygodni.

Serdecznie dziękujemy firmie Cenega, polskiemu wydawcy gier z serii Risen, za ufundowanie nagród!

Ahoj!


INFORMACJE O GRUPIE CENEGA

Grupa Cenega jest najdynamiczniej rozwijającą się firmą w sektorze gier komputerowych w Europie środkowo-wschodniej. Jako jedyna firma z regionu oferuje usługi dystrybucyjne w więcej niż jednym kraju. Zakres działalności obejmuje tłumaczenie, promowanie i wprowadzanie na rynek gier na komputery osobiste (PC) oraz konsole Sony PlayStation3 (PS3), Sony PlayStation2 (PS2), Sony PlayStation Portable (PSP), Microsoft Xbox 360, Nintendo DS, Nintendo Wii na 4 rynkach: Czechy, Polska, Słowacja, Węgry. W chwili obecnej Cenega wydaje gry komputerowe w kooperacji z 1C Company, Bethesda Software, Capcom Interactive, GSC, Koch, NAMCO BANDAI Partners, Paradox Entertainment, Square Enix, Take 2 Interactive, Warner Bros. W katalogu wydawniczym Cenega znajdują się takie szlagiery, jak Cywilizacja V, Batman Arkham Asylum oraz serie Fallout, Grand Theft Auto, Hitman, Kangurek Kao, King’s Bounty, Max Payne, Twierdza, Tomb Raider, UFO czy też najbardziej oczekiwana gra akcji ostatnich lat – Mafia II. Więcej informacji o grupie można znaleźć pod adresem www.cenega.com, a o poszczególnych tytułach na www.cenega.pl.

Dodaj komentarz