Zadaj pytanie do Björna z Piranha Bytes poprzez Risen Info!

piranha bytesKiedy nowy Gothic? Co z Risen? Kto pracuje dalej w studiu? Takie i inne pytania macie prawo zadać w komentarzu, a Piranha Bytes odpowie na kilka z nich.

To nawiązanie do poprzednich akcji zadawania pytań dla PB Deep Silver, które starsi czytelnicy zapewne pamiętają. Na pytania odpowie sam Björn Pankratz, który pozytywnie odniósł się do mojej akcji zadawania pytań przez nas, czytających i tworzących Risen Info. Pytania obejmują serie Gothic i Risen, a także samo funkcjonowanie studia. Mimo tego ciekawe pytania na temat nowej produkcji PB lub Piranha Bytes Red i ich gry też wchodzą w rachubę – lecz muszą być dobrze sformułowane.

Pytania można zadawać po angielsku, niemiecku i polsku, w tym że jeśli ktoś zada pytanie w języku obcym, proszony jest też o napisanie go w języku polskim, by było dla każdego zrozumiałe. Na pytania czekamy do 27 marca, do północy. Wtedy wylosujemy parę z nich i zadamy PB. Czas zacząć grę!

43 przemyślenia nt. „Zadaj pytanie do Björna z Piranha Bytes poprzez Risen Info!

  1. 1. Nie znudziło Wam się tworzenie gier z gatunku RPG? Chcielibyście w przyszłości spróbować swoich sił w innym gatunku?
    2. Z której gry Piranha Bytes jesteś najbardziej zadowolony?

    Na razie tyle, może później coś wymyślę.

  2. Wiem, że moje pytania będą raczej z kosmosu, ale i tak postanowiłem je zadać 😀
    1. Co z technologią? Czy dalej zamierzacie tworzyć gry na przestarzałym GENOME Engine, czy raczej Risen 3 był już ostatnią grą na tym silniku graficznym?
    2. Czy w końcu pojawią się wierzchowce, czy raczej jest to rzecz zbędna wg was?
    3. Czy zamierzacie zrobić grę, w której wybory będą miały duży wpływ na rozwój fabuły? (Wiedźmin 2, Wiedźmin 3)
    4. Czy odejdziecie w końcu od utartego schematu i zmienicie system craftingu? Wg mnie to, że możemy nauczyć się protagonistą w niedługą chwilę wyrabiać amulety, czy bronie jest trochę bez sensu. Lepiej, gdyby świat zamieszkiwali odpowiedni rzemieślnicy, tacy jak kowal, płatnerz, złotnik itp., którzy wykonają dla nas przedmiot.

  3. 1. Czy następna gra przyniesie przełom czasowy? (odejście od „średniowiecza” do bardziej futurystycznych czasów?)
    2. Co myślisz o silniku Unreal Engine 4? Czy któraś z Waszych przyszłych gier mogłaby bazować na tym silniku?
    3. Czy jest taka możliwość aby powrócić do serii Gothic? Jeżeli tak to byłaby to opowieść przed wrzuceniem bohatera za barierę czy odejściu jego do nieznanego wymiaru?
    4. Dlaczego Risen 3 Titan Lords nie miał outro?
    5. Czy gracze zobaczą świat gry, w którym nie będzie ekranów ładowania między lokacjami?
    6. Jak wypadła sprzedaż Risen 3 na tle Risen 1 i 2?
    7. Jakie są szanse na remake Gothic 1 i 2?

  4. 1. Czy w Waszej nowej grze pojawią się brakujące animacje np. picie mikstur, czy jedzenie?
    2. Czy powróci tradycyjna broń dystansowa: łuki i kusze?
    3. Czy crafting nadal będzie odbywał się w odseparowanym oknie, czy tworzenie przedmiotów będzie ponownie klimatyczne jak w Risen 1?
    4. Czy świat nadal będzie podzielony na mniejsze lokacje?
    5. Czy jest szansa na ponowną współpracę przy tworzeniu muzyki z Kaiem Rosenkranzem?

    Pozdrowienia dla całej ekipy! 🙂

  5. 1. Jeśli myślicie nad stworzeniem remake’ów pierwszych Gothików:
    Czujecie, że chcecie to zrobić, czy jest to spowodowane wyłączenie głosem fanów?
    Nie uważacie, że możecie na tym więcej stracić niż zyskać? Czy nie lepiej pozostawić legendy takie, jakimi są? Może lepszym pomysłem byłby remake Gothic 3, z dodatkowymi questami, miejscówkami oraz NPC, coś na miarę Nocy Kruka do części drugiej?

  6. Mam następne pytanie:

    3. Dlaczego w Risen 2 i 3 zabrakło wielu elementów, które w pewnym sensie, budowały klimat poprzednich części np. animacja jedzenia, picia mikstur. Czy stwierdziliście, że są one zbędne?
    4. Czy w teoretycznej przyszłej grze, możemy spodziewać się rozwinięcia tematu statków (bitwy morskie z innymi okrętami etc.)?

  7. 1. Czy zobaczymy jeszcze w waszych grach system walki podobny do tego z pierwszych dwóch Gothiców i Risena, czy może wasze wejście na rynek konsol całkowicie to uniemożliwia, bo pad nie jest dostosowany do takiego sterowania?
    2. Wasze pierwsze gry miały imponujące, jak na swoje czasy, algorytmy SI bohaterów niezależnych. Jednocześnie współczesne gry lekceważą ten sposób budowania głębi rozgrywki, poza nielicznymi wyjątkami, jak Dwarf Fortress, czy Mount&Blade. Jako doświadczony twórca gier, czy widzisz jakąś przyszłość dla produkcji, w których fabuła jest tworzona w mniejszym lub większym stopniu w czasie rzeczywistym, np. dzięki wybiciu zwierzyny łownej z terenów orków zmusiliśmy ich do opuszczenia swojej ziemi, dzięki czemu łatwiej jest się nam po niej poruszać, ale jednocześnie zaczęli oni najeżdżać tereny ludzi? Tak wyobrażałem sobie rozwój tej serii. Czy też rozważaliście tę wizję, czy zawsze chcieliście, aby wasze gry miały wyraźną, predefiniowaną fabułę, a świat był tylko tłem do jej poznawania?

    1. A cha, pisząc o „tej serii” miałem na myśli oczywiście serię Gothic. Pomimo wspomnienia wcześniej o „pierwszych grach” studia nie wydaje się to takie oczywiste, więc jakby co, to proszę w tłumaczeniu doprecyzować o co chodzi.

  8. 1. Czy w waszej nowej grze będzie można ustawiać MSAA z panelu sterownika?
    2. Czy wasze gry nastawiają się bardziej na posiadaczy kart graficznych AMD czy NVIDIA?
    3. Jakiego skoku mechaniki i grafiki możemy się spodziewać w waszej nowej grze?
    4. W nowej produkcji stawiasz na innowacyjność tak jak w Risen 2, czy jedziecie starym torem?
    5. Czy pojawią się jeszcze patche do Risen 2 i Risen 3?
    6. Czy nie uważacie, że udostępnienie graczom narzędzi do modowania gry w dniu premiery było by bardzo interesujące i zachęcające do jej kupna?
    7. Czy w nowej grze stawiacie na realność i autentyczne funkcjonowanie świata, czy złożycie świat, w którym będzie można wyczuć banał w tych aspektach?
    8. Co sądzisz o stworzeniu dodatku do Gothic 3 na takiej zasadzie jakiej ma się Noc Kruka do Gothic 2?
    9. Czy jest szansa na oficjalne odłączenie Zmierzchu Bogów i Arcani, oraz jej dodatku z serii Gothic?
    10. Kiedy możemy się spodziewać pierwszych zapowiedzi waszego nowego dzieła?
    11. Co sądzisz o stwierdzeniu, że wasze gry są świetne, ale nie zawsze są dostatecznie dopracowane?

    Na razie tyle.

  9. 1. Czy Kruk wg. kanonu ginie w pierwszej części Gothika?
    2. Czy uznajecie do kanonu Gothic Zmierzch Bogów ArcaniA?
    3. Co się stało z Farangą? Czy będziemy mogli ją jeszcze ekspolorować?
    4. Czy Henric z pierwszej części Risena to ta sama postać co Demon Hunter w trzeciej?
    5. Czy komendant Inkwizycji mieszkający na Farandze – Magnus to ta sama postać co przywódca Strażników magów w trzeciej?
    6. Co się dzieje z Bezimiennym po rozmowie z nim na Caladorze?
    7. Czy Gothic i Risen to to samo uniwersum?
    8. Czy będziemy mogli zwiedzić Lost Realm and Arborea?
    9. Czy macie w planach powrócić do Gothika?
    10. Co sądzicie o modyfikacjach do Gothic 3 – Quest Pack and Content Mod? Czy można je uznawać jako kanoniczne?
    11. Co sądzicie o różnych modyfikacjach do Gothika jak The Returning, Odyssee, lub Dark Mysteries?
    12. Skąd się wziął brat Patty? Gdzie był i czym się zajmował wcześniej?
    13. Co się stało z Gregiem i jego załogą?
    14. Co miało zostać dodane w planowanym przez was dodatku do Gothic 1? Być może zaciekawi i zachęci to do któregoś z fanów do zrobienia modyfikacji na jego podstawie 🙂
    15. Która wasza gra jest Twoim zdaniem najlepsza?

  10. 1. Czy uświadczymy wymagającego poziomu trudności? Bo Risen 3 był naprawdę bardzo łatwy nawet na poziomie trudności ‚ultra’, co zawiodło niejednego gracza.
    2. Czy (jeśli w ogóle pojawią się w grze) czary oparte na danym żywiole będą wywoływać efekt krytyczny? Np. czar ognia – podpalenie, czar lodu – spowolnienie lub zamrożenie, a czar oparty na żywiole błyskawicy – porażenie, tudzież zastój.
    3. Jeśli biorąc pod uwagę poziom trudności, to czy będzie ona również trudna logicznie? W Gothic 1 i Gothic 2 należało choć trochę pomyśleć, aby dostać się do Śniącego, czy też Smoka-Ożywieńca, lub też nawet do wnętrza Świątyni Adanosa.
    4. Wiemy, że jesteście niedużym zespołem, ale czy możemy liczyć na jakiś porządny przeskok technologiczny? Lepsze animacje, grafika itd.
    5. Czy mógłbyś ujawnić cokolwiek o nowej grze? COKOLWIEK 🙂 chociażby jakiś drobny szczegół, żadnych ważnych informacji.

  11. Jest w czym wybierać, myślę że wraz z Adminem wybierzemy najlepsze pytania i jutro Björn dostanie ode mnie przetłumaczone wasze pytania, najpewniej potrwa to parę dni gdyż pewnie zajmuje się ich nowym projektem ale jest na co czekać!

  12. Ja tam się spóźniłem, bo newsa zobaczyłem jakiś dzień po terminie. 😛 Ale i tak w sumie nie ma ich o co pytać poza tym czy zamierzają wrócić do serii Gothic: czy to w formie remake’a, czy sequela. A póki co nie potwierdzają ani nie zaprzeczają.

Dodaj komentarz