Motion Capture w grach Piranha Bytes

Poniżej publikujemy tłumaczenie wpisu na fanpejdżu Piranha Bytes autorstwa naszego czytelnika, KwiatKa. Najpierw jednak zrzut ekranu z załączonego filmu:

pbmc

Dziś chcemy Wam pokazać część naszej pracy. Opowiemy Wam więcej na temat motion capturing (nagrywanie ciała człowieka a potem kopiowanie jego ruchów do gry) Każda animacja i ruch w grze powinny być realistyczne w miarę możliwości, dlatego nagrywamy je z ludźmi i transportujemy nagrania do gier. Pojechaliśmy do Audiomotion Studio w Oxfordzie i mamy parę set filmów z aktorami i kaskaderami. Kaskader jest ubrany w ubranie przylegające do ciała, gdzie na każdą kość dodane są trzy markery, jest używany do stworzenia ruchów bohatera w grze. Ruchy kaskadera są nagrywane za pomocą wielu kamer i są wysyłane do szkieletu bohatera przez program MotionBuilder. Potem ruchy przetwarzane są przez program o nazwie Maya, To znaczy że animacje są przetwarzane do silnika i szybkość na przykład zostanie wyregulowana. Zaletą Motion Capture z porównaniu z Key Frame jest, że każdy ruch jest bardziej autentyczny, dlatego kamery nagrywają każdy detal i przekazania dokładności animacji do gry. Aktorzy i kaskaderzy wiedzą wiele, skok, unik, lub ruchy walki, pozwalają na to by gra wyglądała realistycznie. Tutaj możemy zobaczyć próbkę Motion capture od Piranha Bytes.

A tu link do wpisu i filmiku – klik!

Jedno przemyślenie nt. „Motion Capture w grach Piranha Bytes

Dodaj komentarz