Gothic już nie wróci więcej – wywiad z PB

Na rumuńskim portalu worldofgames.ro ukazał się wywiad z Saschą Henrichsem, członkiem Piranha Bytes, jednym z „wyjadaczy”, którzy wciąż zostali w zespole. Wywiad głównie opiera się na serii Gothic, z racji niedawnego dziesięciolecia dodatku Noc Kruka do Gothic 2.

W skrócie:

  • następna część serii Gothic jest zbyt dużym wyzwaniem dla PB – na tą grę są zbyt wielkie oczekiwania
  • Sascha ma nadzieję, że taka gra kiedyś się pojawi – jednak nie teraz
  • ewentualny remake Gothic 1 jest brany pod uwagę, gdyby znalazły się na to pieniądze
  • Sascha „nie uznaje” ani Arcanii, ani G3: ZB

Sascha Henrichs

Mały, szczery cytat:

Ten, kto stworzy nowego Gothica, będzie miał spalone palce. Zostanie poszatkowany przez czasopisma i spalony żywcem przez zagorzałych fanów. Oczekiwania dla tej gry będą tak wysokie, że nie możemy im sprostać. Czasy się zmieniły, gry z serii Gothic miały inny klimat, kiedyś dużo bardziej eksperymentowaliśmy. Coś, co było bardzo ekscytujące, a gracz mógł poczuć luźne i zabawne podejście do tworzenia, także doprowadziło do astronomicznego czasu produkcji i wielu, wielu błędów. Pozbyliśmy się tych wad, ale też rozstaliśmy się z tym sandboxowym podejściem do produkcji. (…) Skąd ta wielka potrzeba nowej gry z serii Gothic? Czego ludzie oczekują? Ludzie oczekują rozszerzenia Gothic 1. Ogólnie mówiąc, tej samej gry ale większej, odświeżonej. Pomijając fakt, że nasza firma nie jest taka sama jak wtedy i bardzo trudno byłoby odtworzyć tamten klimat. Jest duża szansa, że zostalibyśmy oskarżeni o plagiat i brak innowacji. Takim oskarżeniom stawiamy czoło po ukończeniu prawie każdego projektu. Byłoby to okropne dla świata Gothic.

Zaś co do serii Risen, pojawia się pewna skrucha odnośnie Risen 2:

Jest to fajna gra, ale na pewno nie nowatorska. Mieliśmy szansę stworzyć fajny, piracki świat, ale moim zdaniem nie udało nam się tego osiągnąć. W grze „piractwo” jest zbyt małe! Aye…

I mała informacja odnośnie nowego projektu – już na pewno albo następnego Risena albo nowego tytułu – Gothic przecież odpadł:

Zawsze pracujemy nad lepszymi technikami. W nowym projekcie, wdrożyliśmy lepszą technikę nawigacji dla NPC, mamy także animacje ubrań i fajnie wyglądający system oświetlenia, wzorowany na fizycznym.

I na koniec słówko do nas wszystkich, fanów:

Dziękujemy za ciągłe wsparcie i zainteresowanie naszymi produktami i naszą firmą! Nadal jestem pod wrażeniem, że nasze gry przyciągają tak wielu ludzi, i że są jeszcze ludzie aktywnie rozmawiający o nas na forach i stronach internetowych, nawet wówczas gdy nie ma informacji o naszym aktualnym projekcie.

Wytrzymajcie jeszcze troszkę. Myślę, że to nie potrwa zbyt długo, aż nasz wydawca dostarczy nowe, długo oczekiwane informacje!

Cały wywiad jest dostępny w j. angielskim tutaj.

3 przemyślenia nt. „Gothic już nie wróci więcej – wywiad z PB

  1. Według mnie gothic to wasza najlepsza gra mam 11 lat i cala moja szkola w to gra przydalyby się jeszcze jakies części cos w stylu gothic 1 i 2 noc kruka przykro bedzie niegrac w gothic-a jesli byscie sie zdecydowali to jest pretekst ze gra w to naprawde duzo osob wedlug mnie to najlepsza gra jaka jest .!!!

Dodaj komentarz