Były pytania, są odpowiedzi!

piranha bytesPo ciężkiej walce i przelanej krwi, mamy odpowiedzi! Wybrałem te, które były niecodzienne i te, na które były większe szanse, że Piranie odpowiedzią. Niestety nawet i te czasami nie spełniły swojego zadania. Pytania zostały podane w skrótach i znajdziecie je w rozwinięciu.

Zdecydowanie najciekawszą odpowiedzią jest odpowiedź szósta, która jednoznacznie urywa wątpliwości co związków serii Risen i Gothic.

1. (Kwiatek)Co myślisz nad wielkim Patchem do Gothic 3 który zmieniał by optymalizacje gry jak i fabułe?
(Björn) Najnowsze poprawki mogłyby poprawić grę ale to tylko teoria. Patch do Gothic 3 nie jest planowany
2. (K) Nowa gra od Was będzie bliższa Gothicowi czy serii Risen?
(B) Wszystkie wiadomości są publikowane na naszej stronie na Facebooku. Bądzcie trochę cierpliwi, będą wiadomości w przyszłości.
3 . (K) Co myślisz o grze na Linux?
(B) Przepraszam, jeszcze jest za wcześnie omawiać platformy (chodziło o nową grę a nie o ogół)
4. (K)Jaka gra z serii Risen sprzedała się najlepiej?
(B) Przepraszam, ale nie wiemy dokłądnie. Może powinieneś zapytać wydawcy o dokładne liczby…
5. (K) Wasze gry lepiej współpracują z AMD czy Nvidia? Co sądzisz o Directx 12 i Mantle?
(B) Zwykle staramy się działać ze wszytkimi systemami i omawiamy wiele opcji ale co do nowej gry to decyzje jeszcze nie zapadły.
6. (K) Czy Gothic i Risen to te same uniwersum?
(B)Z Risen mieliśmy szansę stworzyć nowe uniwersum i wykorzystaliśmy to.
7. (K) Czy Genome Engine dalej będzie użytkowany?
(B)Jesteśmy bardzo zajęci, aby rozwinąć i poprawić swój silnik ciągle. Wiele dodaliśmy i mamy więcej możliwości.
8. (K) Czy nowa gra będzie trudna jak Gothic czy średnia jak Risen?
(B) Z patchem 1.2 dodaliśmy trudności „Ultra”, który spełnia potrzeby wielu graczy którzy lubią trudne gry. Mamy zamiar zmienić niektóre opcje trudności w grze, by mieć więcej możliwości ale poziom trudności do wybrania zostanie oczywiście.

A tu słowa od Björna do Was 🙂
Thanks to all of our Polish fans, we’re looking forward to show you our new project.

15 przemyśleń nt. „Były pytania, są odpowiedzi!

  1. Czyli w sumie nic ciekawego tak jak pisałem pod tematem, gdzie można było zadawać pytania. Tak na dobrą sprawę nie ma ich o co pytać dopóki nie zapowiedzą kolejnej gry. Wybraliście zły moment. 😛 Poza tym większość pytań dotyczyła szczegółów gameplayu w ich kolejnej grze, a skoro nie poznaliśmy nawet tytułu to nie było szans, że na nie odpowiedzą.
    Cieszy mnie to, że nie planują połączenia Gothiców i Risenów. No i mam nadzieję, że pracują nad jakąś nową serią.

    1. Pisanie „wybraliście” brzmi jakbyś odnosił się do redakcji, która za to odpowiada, tymczasem sam dobrze wiesz, że Risen Info i również ta inicjatywa pytań działa inaczej, także jakby ktoś został wprowadzony w błąd, to to dodaję 😛

  2. LOL nie ma danych o sprzedaży swoich gier? Ze zwykłej ciekawości próbowałbym się dowiedzieć, wydawca na pewno wie ile gier trafiło do sklepów, ile rozeszło się na Steamie, itd.
    PS. Można wiedzieć na jakie pytania Bjorn nie udzielił odpowiedzi? Chyba, że to te pytania typu pytanie czy lepsze AMD czy Nvidia (swoją drogą, nikt wam na takie pytanie nie udzieli odpowiedzi, bojąc się, że jakiś trep oskarży go faworyzowanie, robienie gry na zamówienie producenta i inne bzdury).

    1. Hah, napisz. Zobaczysz jaka forma odpowiedzi będzie. a pisanie o tym żeby znaleść swoją
      „niszę” jak pisałeś na Linuxa gdzie żaden wydawca na to kasy by nie dał jest złym pomysłem. Ledwo robią gry na Windowsa i niech lepiej to podszkolą.

      1. Widzę ekspert w tych sprawach się odezwał, który bladego pojęcia na ten temat nie ma. Akurat Deep Silver jest jednym z tych wydawców, którzy mają już na swoim koncie kilka linuksowych portów i planują kolejne. Poza tym, pytanie wyraźnie wskazywało, że chcę poznać opinię Bjorna, a nie twoją. Twoja mnie nie interesuje, bo nie masz pojęcia o Linuksie, ani o polityce DS, którą prowadzi wobec niego. Idea zadawania pytań przez użytkowników jest ok, brałem udział poprzednim razem, ale nigdy nie były tak okrojone, jak teraz. Jesteśmy w takiej sytuacji, że nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytania, które nas nurtowały tylko dlatego, bo ktoś nie potrafił ich przetłumaczyć (lub nie chciało mu się).

    1. Nie, wypowiadam się, jako użytkownik, który zadał konkretne pytanie, na które nie dostał odpowiedzi. Pieprzonym FAKTEM jest, że DS ma na koncie wydanych kilka tytułów na Linuksa, więc nie pogrążaj się już więcej, tylko przyjmij krytykę na klatę. A skoro twierdzisz, że gdyby pytanie było ciekawie sformułowane, to nikt by na nie i tak nie odpowiedział, to obejrzyj może łaskawie DevPlaya z pytaniami od widzów, gdzie pytanie o Linuksa padło (tyle, że wywiad był po niemiecku) i odpowiedzi na to pytanie poświęcono dobre kilka minut.

  3. Redakcja nie powinna wprawiać się w nieprofesjonalne dyskusje nawet jeśli ma rację. A co do pytań… No moje też zostało mocno zmienione :/

    Pytałem co myślą na temat stworzenia dodatku do Gothic 3 na takiej zasadzie jakiej sie ma Noc Kruka do G2, a nie czy wydadzą patcha do G3… :/
    Kilka ambitnych pytań wcale nie zostało użytych. Trochę się zawiodłem osobiście.

  4. Jeżeli chcecie mieć możliwość zadawania własnych pytań Piranii Bytes, to zachęcam do zarejestrowania się na forum , gdzie w wątku „The Bug-Me” na pytania odpowiada projektantka gry i fabuły Jenny Pankratz z ekipy PB. Ja zadawałem swoje pytania już dwa razy i dwa razy dostawałem odpowiedź. Poniżej je zamieszczam (już przetłumaczone), może ktoś będzie zainteresowany.

    1. Laurealdin: Witaj Jenny! Czy Wasza nowa gra będzie zawierała brakujące animacje, takie jak picie mikstur, lub jedzenie?
    -Jenny: Mamy listę priorytetowych animacji do wykonania. Zawsze próbujemy najpierw stworzyć te najważniejsze, np. animacje walki. Picie mikstur i jedzenie są dopiero na 3 miejscu. Obecnie jeszcze nie wiem, czy pojawią się w grze.

    2. (L): Czy powróci tradycyjna broń dystansowa: łuki i kusze?
    (J): Przepraszam, odpowiedź byłaby spoilerem. Odpowiem później 🙂

    3. (L): Czy crafting (wytwórstwo) ponownie będzie miało miejsce w odrębnym oknie, czy będzie wykonywane tak, jak w pierwszym Risenie?
    (J): To już mamy ustalone. O craftingu będziemy mogli opowiedzieć więcej po ogłoszeniu gry.

    4. (L): Czy w Waszej kolejnej grze świat ponownie będzie podzielony na mniejsze lokacje?
    (J): Przepraszam, odpowiedź byłaby spoilerem. Odpowiem później.

    5. (L): Czy Magnus (strażnik w Obozie Magów w Risen 3) jest tą samą postacią, co Magnus w pierwszej części Risen?
    (J): Choć wielu żołnierzy dołączyło do strażników magów na przestrzeni lat, to jednak Magnus z Risen 3 to inna postać niż Magnus z Risen 1.

    6. (L): Potężniejszy jest Tytan, czy Władca Tytanów? Nekroloth w ostatniej walce przemienia się z Władcy Tytanów w Tytana.
    (J): W walce najczęściej tytan jest silniejszy od jakiejkolwiek istoty ludzkiej. Z drugiej jednak strony, Władcy tytanów są w stanie kontrolować tytanów w wyjątkowych sytuacjach. Każdy z nich jest potężny na swój sposób.

    7. (L): W waszych poprzednich tytułach Bezimienny bohater mógł nosić wiele na raz: miecz, łuk, tarczę. Od Risen 2 bohater może nosić tylko jedną rzecz na raz. Wygląda to dziwnie, kiedy wybierając szpadę znika muszkiet i na odwrót. Czy planujecie to poprawić?
    (J): Jeszcze nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Przykładowo broń na ogół nie powinna przenikać przez ubranie. Zobaczymy co da się zrobić.

    pozdrawiam.

Dodaj komentarz